سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه تهران:

اجازه ندهیم عربده کشی یک نفر در آن سر دنیا اقتصاد کشور را بر هم بزند/ اقتصاد امروز نتیجه کار نکردن دیروز است

نیلی احمد آبادی گفت: ایران، کشور بزرگی با توانمندی‌های بسیار است و باید کمبود‌ها را جبران کند، نباید اجازه بدهیم عربده کشی یک نفر در آن سر دنیا
اقتصاد کشور را بر هم بزند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در اختتامیه نخستین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: صنعت و دانشگاه برای حل مشکلات اقتصادی کشور  مکمل یکدیگر هستند، مشکل اقتصادی جامعه امروز به دلیل فقدان هماهنگی و همکاری  اقتصاد و دانشگاه است.

وی افزود: اولین کشور در منطقه بودیم که خودرو تولید کردیم و زمانی که ذوب‌آهن شاخص صنعتی شدن در دنیا بود، ما تولیدکننده ذوب آهن بودیم، اما امروز  همه تجهیزات وارداتی است و کسی نمی‌پرسد چرا بازار منطقه را از دست داده‌ایم؟ فقط می‌گوییم که چرا قیمت‌ها افزایش یافته است.

نیلی احمدآبادی در ادامه بیان کرد:  امروزه کسی مطالبه‌گر ارتباط و همکاری دانشگاه و صنعت نیست، نمی‌پرسیم چرا اقتصاد کشور ما به دنبال صنعت پیشرفته نیست؟ البته در شرایط فعلی کسی که وارد این فضا نمی‌شود، چون تمام ابزار را در اختیار ندارد، باید خیلی بیشتر کوشش کرد تا تمام مسائل و مشکلات حل شود.

وی با اشاره به سازمان ایمیدرو به عنوان یک سازمان مهم و تاثیرگذار گفت: ایمیدرو و دانشگاه تهران  همیشه الگو بودند اما باید فراتر از این مواضع فکر کنند زیرا اگر امروز کاری انجام ندهیم، فردا بسیار دیر است و اقتصاد امروز نتیجه کار نکردن دیروز است.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد: ایران، کشور بزرگی است‌ که با توانمندی‌های بسیار، باید کمبود‌ها را جبران کند، نباید اجازه بدهیم عربده کشی یک نفر در آن سر دنیا اقتصاد کشور را بر هم بزند.

منابع انسانی، محور توسعه هستند

نیلی احمد آبادی با اشاره به اینکه امروزه وظیفه دانشگاه در تربیت منابع انسانی کمرنگ شده است، گفت: ما منابع انسانی را محور توسعه می‌نامیم و بیشتر دنبال این هستیم که ظرفیت‌هایی را در فارغ‌التحصیلان ایجاد کنیم که بتوانند در حل مسائل کشور شرکت کنند.

وی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ضعف در ارتباط صنعت و دانشگاه فقط مختص ایران نیست و برای مثال در دانشگاه ام‌آی‌تی نیز این مشکل وجود دارد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه‌ها و صنعت برای پیشبرد اقتصاد کشور باید در کنار هم حرکت کنند، دانشگاه تهران برای ایجاد این الگو تلاش زیادی داشته است تا شیوه آموزشی را با نگاه به پژوهش تغییر دهد.

در دنیای امروزی نباید به دنبال شغل باشیم

نیلی احمد آبادی افزود: دانشگاه تهران اولین دانشگاهی است که پارک علم و فناوری را به وجود آورد، با نگاه به این موضوع که ایده را چگونه به کار تبدیل کنیم، امروزه دیگر نباید دنبال شغل بود بلکه باید قابلیت ایجاد شغل و خلاقیت را به دانشجو آموزش داد.

وی گفت:  پارک علم و فناوری یک صندوق پژوهش و فناوری دارد که می‌تواند بخشی از مسائل مالی را حل کند، همچنین دانشگاه تهران دارای بورس است، که این در این باره کمک بسیاری به اقتصاد کرده است.

نیلی احمد آبادی گفت: دانشگاه تهران ظرفیت بزرگی در خصوص تبدیل ایده به شغل در خود دارد و این موضوع را یک مسئولیت اجتماعی می‌داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
اینا همه نتیجه تحریم های اقتصادی هست
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
مصرف گرایی ما باعث شده بازار داخلی مون در اختیار بیگانگان قرار بگیرد
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
متاسفانه ما تبدیل به کشور مصرف کننده شدیم