سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لحظات شهادت کودک فلسطینی در نوار غزه در گزارش بی بی سی + فیلم

شبکه بی بی سی در گزارشی، لحظات به شهادت رسیدن یک کودک فلسطینی به ضرب گلوله تک تیراندازان رژیم صهیونیستی را به تصویر کشید.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوضاع نوار غزه به حدی بحرانی است که رسانه سلطنتی انگلیس هم دیگر نمی‌تواند فجایع و جنایات رخ داده در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را لاپوشانی کند.

شبکه بی بی سی با انتشار گزارشی، لحظات به شهادت رسیدن یک کودک فلسطینی به ضرب گلوله تک تیراندازان صهیونیست نزدیک حصار مرزی در نوار غزه را به تصویر کشید.

به گزارش شبکه بی بی سی عربی، خبرنگاران این شبکه، لحظه هدف قرار گرفتن کودک فلسطینی ۱۵ ساله بی سلاح را به دست تک تیراندازان اسرائیلی در فاصله چند متری حصار مرزی، ثبت و ضبط کردند. این کودک نیز مانند هزاران تن از فلسطینیان، در تظاهرات بازگشت در مرز‌های شرقی شرکت کرده بود.

گزارشگر این شبکه گزارش داد: نظامیان اسرائیل قاتلان حرفه‌ای هستند که غیرنظامیان بی سلاح را هدف قرار می‌دهند، اما بسیاری از کودکان غزه از این اقدامات هراسی ندارند. از جمله آنها، عثمان حلس کودکی است که برای شرکت در تظاهرات هفتگی بازگشت پافشاری می‌کرد. وی نمی‌دانست که این، آخرین باری خواهد بود که در تظاهرات شرکت می‌کند و دوست خود را تنها خواهد گذاشت.

وقتی به سمت او رفتم، در نزدیک شدن به حصار مرزی تردید داشت و از دور سنگ‌هایی پرتاب می‌کرد. نظامیان ارتش اسرائیل از دور این صحنه را زیر نظر داشتند.

با افزایش شور و هیجان تظاهرکنندگان، تلاش‌هایی برای نزدیک شدن به حصار مرزی آغاز شد. همراه با آن، واکنش‌های نظامیان اسرائیلی هم آغاز شد و به تدریج افزایش یافت.

در ابتدا، در سطح گسترده‌ای به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند. سپس برای هشدار به آنها، تیراندازی کردند.

هیچ یک از این کار‌ها جلوی تظاهرکنندگان را نگرفت و برخی از آنها با نزدیک شدن به حصار مرزی، این پرچم‌های فلسطینی را روی حصار مرزی نصب کردند.

این کودک نظامیانی را که در سمت دیگری مستقر بودند، با روشی که به آنها نشان می‌داد سلاحی در دست ندارد، آنها را به چالش کشید. نظامیان اسرائیلی صبر کردند؛ اما این صبر به طول نینجامید. خوشبختانه، گلوله از کنار پایش عبور کرد. عجیب بود که بر شمار کودکانی که به حصار مرزی نزدیک می‌شدند، افزوده شد. گویی این کار یک بازی است.

عثمان نیز بین این کودکان حضور داشت. با تظاهر به اینکه گلوله‌ای به پای او اصابت کرده است، با دیگران شوخی می‌کرد.

نظامیان ارتش اسرائیل وقتی که تظاهرکنندگان به این منطقه نزدیک می‌شوند، به سمت آنها گلوله جنگی شلیک می‌کنند.

ارتش اسرائیل با انتقادات گسترده‌ای به علت کشتن بیش از ۱۳۰ فلسطینی هنگام نزدیک شدن آنها به حصار مرزی مواجه است.

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: انتظار نداشتم عثمان حلس نیز یکی از آن فلسطینیان باشد. در این تصویر می‌بینید که وی چند لحظه پیش از شهادت خود، در موازات حصار مرزی قدم می‌زد. او فقط چند متر با نظامیان اسرائیل فاصله داشت.

این کودک کمی پس از رسیدن به بیمارستان جان باخت و خانواده دیگری در غزه پسر کوچک خود را از دست داد.


بیشتر بخوانیدتشییع پیکر نوجوان شهید فلسطینی در نوار غزه 


انتهای پیام/
 

شهادت کودک فلسطینی توسط تک تیراندازان رژیم اشغالگر قدس + فیلم

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.