سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ طرح تامین اجتماعی در ۲۲ استان کشور بهره برداری می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۵۰ طرح در نقاط کم برخوردار ۲۲ استان با ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال به مناسبت هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سید تقی نوربخش، در آیین بهره برداری درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) در آران و بیدگل گفت: هم اکنون نزدیک به 41 میلیون و 200 هزار نفر (برابر با نیمی از جمعیت کشور) از جمله 6 میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش هستند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان موظف به پرداخت مستمری تامین درمان، سفرهای زیارتی، هزینه های کفن و دفن و بن های خوار و بار است گفت: یک چهارم از مستمری بگیران از مشاغل سخت و زیان آورهستند.

به گفته وی، حمایت های دولت و افزایش های اعمال شده، بخشی از کم توجهی ها نسبت به حقوق مستمری بگیران را در گذشته جبران کرده اما هنوز کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

افزایش 104 درصدی حقوق مستمری بگیران در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش 104 درصدی حقوق مستمری بگیران در دولت تدبیر و امید را یادآورشد و گفت: حقوق مستمری بگیران این سازمان در پنج سال گذشته از دوره خدمت دولت تدبیر و امید نزدیک به 104 درصد افزایش داشته است.

نوربخش، با اشاره به افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل دریافتی مستمری بگیران و ۱۳.۵ درصدی سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی افزود: این افزایش بیشتر از نرخ تورم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ماهانه 50 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت حقوق مستمری بگیران و بیمه بیکاری پرداخت شده که 47 هزار میلیارد ریال جهت مستمری و سه هزار میلیارد ریال جهت بیمه بیکاری بوده و در شرایطی که این سازمان بدون اتکا به منابع عمومی کشور اداره می شود.

به گفته وی، تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون بودجه که در قالب آن بودجه ای به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است مهمترین رویداد سال جاری با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی بود.

 بخشی از بدهی های دولت با بودجه تخصیصی تهاتر می شود

نوربخش با تاکید بر اینکه بخشی از بدهی های دولت با این بودجه تهاتر می شود گفت: به طور قطع در ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.

وی در پایان اظهارداشت: ستادی از 6 ماه پیش در سازمان تامین اجتماعی با توجه به جنگ اقتصادی تشکیل و همه پیش بینی ها جهت تضمین مسائل درمانی و بیمه ای افراد زیر پوشش صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

شایان ذکر است: دکتر نوربخش همزمان با هفته تأمین اجتماعی برای افتتاح دو طرح تامین اجتماعی شعبه شهید ابوالفضل زارعی راوند در کاشان ، درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) در آران و بیدگل و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و صنعتگران کاشان به این شهرستان سفرکرد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.