سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش دانشگاه بیرجند در مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی

تیم دانشجویی گروه مکانیک دانشگاه بیرجند در مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی ، مقام سوم را کسب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  فنایی عضو هیات علمی گروه مکانیک و استاد راهنمای تیم دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: گروه 5 نفره دانشجویی نورگستران شرق با  تهیه طرح فنی و ساخت دستگاه آب شیرین کن خورشیدی پله ای پس از تایید ارزیابان و داوران مسابقه ، موفق شدند در مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی شرکت کنند . 

 وی از تلاش 7 ماهه این تیم برای ساخت این دستگاه به صورت نمونه کوچک آزمایشگاهی خبرداد و افزود: ساخت دستگاه آب شیرین کن خورشیدی پله ای اولین اقدام این گروه برای شرکت در مسابقات بود که تهیه طرح فنی و ساخت آن برعهده تعدادی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار گرفت.

وی در خصوص نحوه کار این دستگاه گفت: دستگاه از صفحات خورشیدی به صورت پلکانی تشکیل شده است که آب از طریق یک مجرا به روی این صفحات می ریزد و پس از عبور بر اثر گرمای تولید شده برروی سطح آن به بخار آب  تبدیل می شود.

عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه بیرجند گفت: بخار آب تولید شده بر روی یک سطح شیشه ای تقطیر می شود سپس آب تقطیر شده در یک مخزن جمع آوری و  به آب شیرین تبديل خواهد شد. 

 فنایی با بیان اینکه 11 گروه تخصصی در این جشنواره شرکت داشتند، افزود: دومین جشنواره انرژی خورشیدی با هدف فرهنگ سازی استفاده از این انرژی در سه محور تولید آب صنعتی، تخلیه صفر مایع و تولید آب شرب خانگی برگزارشد.

بنا به گفته عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه بیرجند، تیم 5 نفره دانشجویی به سرپرستی سید حمزه احمدی و با مشارکت ولی محمد رزداری، سجاد حسامی، مجید حمیدی و عباس سپاهی در این مسابقات شرکت کردند.


مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی، 18 تا 20 تیر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار شد.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: ورزش ، اختراع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.