وی ایجاد زنجیره تولید چای و عرضه چای خشک در بورس کالا را به دلیل شفافیت عرضه و قیمت، دو سیاست جدید سازمان در راستای حمایت از چای ایرانی اعلام کرد.
جهانساز ادامه داد: با توجه به مشخص بودن قیمت چای در بورس کالا، عرضه این محصول در رونق بازار داخل،رقابت در خرید و جلوگیری از جولان دلالان و واسطه ها در بازار تاثیر بسزایی خواهد داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه چای تولیدی در فصل مناسبی باید در بورس کالا عرضه شود، افزود: براین اساس باید حمایت و پشتیبانی های لازم از کارخانه های تولید چای و تولیدکنندگان فراهم شود تا با عرضه به موقع محصول در بورس کالا، خریداران داخلی و خارجی بتوانند به امر خرید بپردازند.
وی تشکیل صندوق تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در صنعت چای را گام بلندی در راستای حمایت از تولید چای ایرانی دانست و افزود: تا کنون 46 میلیارد تومان در این صندوق سرمایه وجود دارد که در راستای حمایت از چایکاران بسیار موثر است.
رئیس سازمان چای در پایان تصریح کرد: برای پیگیری راه اندازی عرضه چای در بورس کالا جلسه ای را با سازمان بورس برگزار کردیم و به دنبال آن هستیم تا بورس چای را در استان گیلان راه اندازی کنیم که در صورت تحقق، این امر در شفافیت عرضه و قیمت برگ سبز چای تاثیر بسزایی خواهد داشت.
انتهای پیام/