وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نمیتواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد و مدیران مدارس بر اساس ویژگیهای هر منطقه باید بر کار و روش معلمان خود نظارت کنند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بطحایی وزیرآموزش و پرورش صبح امروز در جلسه معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر کشور در اصفهان از لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سخن گفت و اظهار داشت: اختلافی که در ساختار آموزش و پرورش وجود دارد باعث شده تا از نقش تنظیمکنندگی عوامل موثر در افزایش کیفیت آموزش ابتدایی دور شویم، باید مشخص شود چرا کیفیت آموزش ابتدایی در سطح مطلوبی نیست.
بطحایی با بیان این که آموزشهای معلم در مدرسه باید توسط مدیر هدایت و کنترل شود، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نمیتواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد و مدیران مدارس بر اساس ویژگیهای هر منطقه باید بر کار و روش معلمان خود نظارت کنند.
وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری و جایگزینی رقابت های فردی به جای رقابت های گروهی را دو سیاست بسیار مهم در عرصه نظام آموزش و پرورش کشور دانست.
وی با اشاره به اینکه تربیت و تعلیم در مدارس ابتدایی از مسیر اصلی خود منحرف شده است، اضافه کرد: در قالب یک طرحی به زودی صلاحیت مدیران را میسنجیم و در یک دوره آموزشی سطح آموزش و مهارت و شایستگی مدیران را تعلیم می دهیم و پس از یک آزمون، مدیران بی لایق را از سیستم آموزش حذف خواهیم کرد و با آنها خداحافظی می کنیم.
بطحائی بیان داشت: امروز سیستم آموزش و پرورش را از این حالت که از ناحیه وزیر و اداره کل آموزش و پرورش و ادارت مناطق و ناحیه دستور العمل و بخش نامه برای مدارس برود و آنها را نوکر خود بدانیم و ملزم به اجرا کنیم خارج خواهیم کرد و ما باید نوکر مدارس باشیم و باید به سمت مدرسه محوری پیش برویم.
وزیر آموزش و پرورش نقش مسئولان به منظور هماهنگی عوامل و افزایش کیفیت آموزش را از دیگر مواردی برشمرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
بطحایی در ادامه خاطر نشان کرد:مدرسه به عنوان رکن اصلی و محوری در نظام آموزش و پرورش باید متحول شود و مدیران مدرسه باید در این زمینه پاسخگو باشند.
بنا به گفته وی، مدرسه همانند سایر سازمان ها یک موجود زنده است که باید تغذیه ،رشد و تولید مثل کند ،محتوای آموزشی را خودش تعیین نماید و این تجربه را به سایر مدارس نیز انتقال دهد، البته موانعی از جمله مشکلات معیشتی معلمان بر سر راه وجود دارد که باید حل شود.
انتهای پیام /س
من به عنوان مدیر یک مدرسه در منطقه ای محروم بدون سرانه
و با بازخواست از گرفتن کمک مردمی چه کاری در راستای ارتقا
فضای فیزیکی و معنوی آموزشگاهم میتوانم انجام دهم؟
آقای وزیر آموزشگاه من کلاس هوشمند ندارد، سیستم ضد سرقت و کنترل کارا ندارد ، از زمان احداث ش (شاید سال ۱۳۷۲) تا کنون دیوارهایش یک بار رنگ آمیزی و نقاشی شده ، سیستم برق کشیش فرسوده شده ، سیستم صوتی مناسب برای اجرای مراسم در نمازخانه نداریم ، بودجه ای برای تشویق فردی دانش آموزان نیست، و چندین مشکل دیگر که براوردی که داشته ایم بالای صد میلیون تومان به بالاباید هزینه شود
آیا با این اوضاع میشه مدیر لایق و نالایق را تشخیص داد؟
انشاالله که به داد مدارس دولتی خصوصا در مناطق محروم برسید.