سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در اصفهان:

وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد/ با مدیران بی‌لیاقت خداحافظی می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد و مدیران مدارس بر اساس ویژگی‌های هر منطقه باید بر کار و روش معلمان خود نظارت کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بطحایی وزیرآموزش و پرورش صبح امروز در جلسه  معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر کشور در اصفهان از لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سخن گفت و اظهار داشت: اختلافی که در ساختار آموزش و پرورش وجود دارد باعث شده تا از نقش تنظیم‌کنندگی عوامل موثر در افزایش کیفیت آموزش ابتدایی دور شویم، باید مشخص شود چرا کیفیت آموزش ابتدایی در سطح مطلوبی نیست.

بطحایی با بیان این که آموزش‌های معلم در مدرسه باید توسط مدیر هدایت و کنترل شود، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد و مدیران مدارس بر اساس ویژگی‌های هر منطقه باید بر کار و روش معلمان خود نظارت کنند.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری و جایگزینی رقابت های فردی به جای رقابت های گروهی را دو سیاست بسیار مهم در عرصه نظام آموزش و پرورش کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه تربیت و تعلیم در مدارس ابتدایی از مسیر اصلی خود منحرف شده است، اضافه کرد: در قالب یک طرحی به زودی صلاحیت مدیران را می‌سنجیم و در یک دوره آموزشی سطح آموزش و مهارت و شایستگی مدیران را تعلیم می دهیم و پس از یک آزمون، مدیران بی لایق را از سیستم آموزش حذف خواهیم کرد و با آنها خداحافظی می کنیم.

بطحائی بیان داشت: امروز سیستم آموزش و پرورش را از این حالت که از ناحیه وزیر و اداره کل آموزش و پرورش و ادارت مناطق و ناحیه دستور العمل و بخش نامه برای مدارس برود و آنها را نوکر خود بدانیم و ملزم به اجرا کنیم خارج خواهیم کرد و ما باید نوکر مدارس باشیم و باید به سمت مدرسه محوری پیش برویم.

 وزیر آموزش و پرورش نقش مسئولان به منظور هماهنگی عوامل  و افزایش کیفیت آموزش را از دیگر مواردی برشمرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 بطحایی در ادامه خاطر نشان کرد:مدرسه به عنوان رکن اصلی و محوری در نظام آموزش و پرورش باید متحول شود و مدیران مدرسه باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بنا به گفته وی، مدرسه همانند سایر سازمان ها یک موجود زنده است که باید تغذیه ،رشد و تولید مثل کند ،محتوای آموزشی را خودش تعیین نماید و این تجربه را به سایر مدارس نیز انتقال دهد، البته موانعی از جمله مشکلات معیشتی معلمان بر سر راه وجود دارد که باید حل شود.

انتهای پیام /س

صحبت های وزیر آموزش و پرورش در اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۴ تير ۱۳۹۷
البته موانعی از جمله مشکلات معیشتی معلمان بر سر راه وجود دارد که باید حل شود
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
یعنی چی با مدیران بی لیاقت خداحافظی میکنید؟
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۳ تير ۱۳۹۷
چرا حقوق معلمان را طبق استفساریه مجلس ، حداقل بگیران را 20% اضافه نکردید و همان 12 الی 12% دولت را افزایش دادید
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۷
چرا باید اینطوری باشه؟
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۳ تير ۱۳۹۷
ای کاش برای 6ماه هم که شده من مدیر اموزش و پرورش منطقه ام (شهر طبس)می شدم تا اصلاحات اداری و مدارس را کلید می زدم و انوقت لذت معلم بودن در منطقه را معلمان عزیز می چشیدند و اولیا و دانش اموزان ،بهره های به یاد ماندنی می بردند.نه پول مدیریتش را می خواهم و نه این پستها را مایه بزرگی و گرامی ترشدن ،می دانم.معیار من علمی -اخلاقی خواهد بود و بس.
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۳ تير ۱۳۹۷
خدا کمکمون کنه
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
خداحافظ آقای بطحایی.
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ تير ۱۳۹۷
این سخن جناب آقای بطحایی که فرموده است:"آموزش‌های معلم در مدرسه باید توسط مدیر هدایت و کنترل شود"جای این سوال و سوالات عدیده را فراهم می اورد که :آیا در یک مدرسه ای که معلمش دارای کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت است و دارای سابقه 27 سال خدمت صادقانه و موفق است باید توسط یک مدیر لیسانس و یا معاون فوق دیپلم با همان سوابق ،کنترل و هدایت شود؟وقتی به لحاظ علمی ،یک مدیر و معاون ،مدرک لیسانس یا فوق دیپلمش را زیر دست یک کارشناس ارشد می گیرد ایا باید شاگردش یعنی همان لیسانس و فوق دیپلم که مدیر و معاونند، او را کنترل و هدایت کند؟حضرت آقا،سیستم آ.پ معیوب است و انتصاب مدیران بدون معیار علمی و تجربی است.چرا ساختار را درست نمی کنید؟چرا اصلاح نمی کنید؟بنده 8سال پیش کارشناس ارشدم را با اخذ بالاترین نمره علمی و کسب درجه عالی گرفته ام و تا حدودی دستی در تالیف هم دارم .آیا اگر خود شما این شرائط را داشتی باز هم چنین سخنی را بر میگفتی؟اصلا مدیران آموزش و پرورش با تخصصهای غیر مرتبط را چرا به این پستها می گمارید؟این کارها و سیاستهای شما ،موجب خودحذفی بهترینها می شود و اوضاع روز به روز نابسامان تر...من به سر کلاس درسم میروم و این 3 سال باقیمانده را هم میگذرانم اما این سنگ بنا را تغییر دهید تا دیگران مثل من نشوند
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۷
سلام آقای وزیر خداقوت

من به عنوان مدیر یک مدرسه در منطقه ای محروم بدون سرانه
و با بازخواست از گرفتن کمک مردمی چه کاری در راستای ارتقا
فضای فیزیکی و معنوی آموزشگاهم میتوانم انجام دهم؟

آقای وزیر آموزشگاه من کلاس هوشمند ندارد، سیستم ضد سرقت و کنترل کارا ندارد ، از زمان احداث ش (شاید سال ۱۳۷۲) تا کنون دیوارهایش یک بار رنگ آمیزی و نقاشی شده ، سیستم برق کشیش فرسوده شده ، سیستم صوتی مناسب برای اجرای مراسم در نمازخانه نداریم ، بودجه ای برای تشویق فردی دانش آموزان نیست، و چندین مشکل دیگر که براوردی که داشته ایم بالای صد میلیون تومان به بالاباید هزینه شود
آیا با این اوضاع میشه مدیر لایق و نالایق را تشخیص داد؟

انشاالله که به داد مدارس دولتی خصوصا در مناطق محروم برسید.
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۷
هر وقت توانستید مشکلات معیشیتی معلمان را حل کردید اون موقع صحبت از کیفیت کنید