سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازچرخانی راهی برای استفاده دوباره از آب

بازچرخانی یکی از روش‌های موثر برای استفاده دوباره از آب است؛ روشی که در این دوران خشکسالی و کمبود آب باید برای بهره‌گیری از آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: بازچرخانی آب به معنی استفاده دوباره از آب با کیفیت مختلف و کاربری‌های متفاوت است.

امید آزادی جو افزود: اصل استفاده از آب در طبیعت نیز بر پایه همین بازچرخانی است، که بدون هدر رفت قطره‌ای آب، در طول زمان تکرار شده است.

وی ادامه داد: برای سازگاری با کم آبی باید از همین قوانین ساده طبیعت بهره گرفت و با استفاده از فناوری روز دنیا به این سمت برویم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: کمبود آب از یک سو و رشد جمعیت و کاربری‌های مختلف از سویی دیگر، احساس نیاز به باز چرخانی آب در صنعت، کشاورزی، بهداشت و حتی آشامیدن را برای امروز و آینده بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

آزادی جو گفت: بازچرخانی آب در صنایع مختلف، خدمات شهری برای مصارف خودرو شویی‌ها، سامانه خاموش کردن آتش، استخرها، سازمان‌های دولتی، واحد‌های تصفیه آب و ... نه فقط برای مصرف اولیه، بلکه برای مصارف غیر آشامیدن با رعایت همه استاندارد‌های فنی و مسائل شرعی قابل قابل اجراست.

وی با بیان این‌که این فناوری در صنایع وابسته به نفت و گاز و همچنین تعدادی از واحد‌های معدنی در استان در حال اجراست، افزود: رفته رفته میزان استفاده از آن بیشتر خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، با اشاره به استفاده از پساب به عنوان ظرفیتی برای بازچرخانی آب، گفت: استفاده دوباره از پساب در حال مطالعه است و به زودی برای آن برنامه ریزی و اقدام اجرایی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

بازچرخانی یکی از روش‌های موثر برای استفاده دوباره از آب است

برچسب ها: بحران آب ، صنعت ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.