سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول قرارگاه عفاف و حجاب کشور در قم:

لزوم توجه به برنامه سازی پیرامون عفاف و حجاب/دشمن به دنبال از بین بردن حجاب زن ایرانی است

حجت‌الاسلام دعایی گفت:برنامه‌های صدا و سیما و تولیدات فرهنگی کشور،نسبت به مقوله عفت و حجاب توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام دعایی،مسئول قرارگاه عفاف و حجاب کشور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به واقعه گوهرشاد اظهار کرد: رضا خان در دوره حکومت خود طرح کشف حجاب اجباری را اجرا کرد، در مقابل هم شیخ بهلول مردم را در مسجد گوهرشاد به اعتراض علیه این طرح فراخواند.

وی افزود: رضاخان در مقابل تحصن مردم در مسجد گوهرشاد، دستور به کشتار آن‌ها داد، برابر گزارش‌های سفرای آن زمان، حدود دو هزار نفر در آن واقعه شهید شدند که جنازه‌هایشان به صورت یک جا در مکان‌های خاص دفن شد.

مسئول قرارگاه عفاف و حجاب گفت: دشمنان به صورت جدی به دنبال از بین بردن حجاب زنان ایرانی است تا بتوانند با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند، اگر عفت و حیا در جامعه سست شود، تمام دیانت و ارزش‌ها از آن جامعه گرفته خواهد شد و این یک حقیقت است.

دعایی با اشاره به برنامه دشمن در مقابله با عفاف و حجاب اظهار کرد: ضریب موفقیت دشمن در این برنامه، خطرناک بوده است، این در حالی است که تقید به عفاف و حجاب یک مساله انسانی و سنت آسمانی و قرآنی و یک قانون در کشور است.

وی ادامه داد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی، نخبگان و توده‌های مردم باید در برابر این سوال اساسی پاسخگو باشند که راه حل موضوع در برابر راهبرد دشمن در ترویج بی حجابی در جامعه چیست.

مسئول قرارگاه عفاف و حجاب افزود: نیکوترین عمل در تمام آموزه‌های اسلامی، عفت و حیا است، عفت، مدیریت احساس است که رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت به شمار می‌رود، چیزی با فضیلت تر از عفت در ابعاد مختلف آن وجود ندارد.

دعایی با اشاره به تاثیرات بی حیایی اظهار کرد: کسی که بی حیا باشد، از انجام گناه احساس ناراحتی به او دست نمی‌دهد، حیا و ایمان با یکدیگر توامان است، براساس روایات کسی که در زندگی خود عفت به خرج می‌دهد، اجری کمتر از شهید ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی، رهبر معظم انقلاب به صورت شخصی جلساتی را برای بررسی این مسائل تشکیل دادند، اما توسط برخی از مسئولان حیازدایی و عفت زدایی در جامعه صورت می‌گیرد.

مسئول قرارگاه عفاف و حجاب عنوان کرد: باید در فرهنگ‌سازی‌ها و برنامه‌های صدا و سیما و تولیدات فرهنگی کشور، نسبت به حیا، عفت و حجاب توجه شود، اما متاسفانه گاهی این اقدامات برخلاف این روند است.

دعایی با اشاره به تبعات ورود بانوان به ورزشگاه آزادی اظهار کرد: براساس گزارش فرماندهان نیروی انتظامی، کشف حجاب بانوان، رقص زنان و مسائل دیگر در این واقعه رخ داد، آیا باید وقایعی همچون جشن هنر شیراز دوباره در این کشور تکرار شود؟

وی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور به دلیل گسترش فسادها است، با افزایش فسق و فجور، درب‌های آسمان به روی ما بسته شده است، شاهد آسان سازی گناه‌ها در کشور هستیم و بزرگ ترین فاجعه فرهنگی در کشور در حال رخ دادن است.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.