سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح غربالگری کودکان سه تا شش سال در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 90 درصد از کودکان سه تا شش سال در کشور غربالگری شدند.

انوشیروان محسنی، رییس سازمان بهزیستی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،افزود: غربالگری بیش از 90 درصد از کودکان سه تا شش سال در کشور انجام شده و  با غربالگری های انجام گرفته بسیاری از مشکلات شنوایی ، بینایی و حرکتی شناسایی و اقدامات درمانی آنها شروع شده است.

وی همچنین گفت: با اقدامات مشاوره ای و پیشگیرانه تولد کودکان معلول در کشور کاهش یافته و برای اطمینان از این امر با اقدام های پزشکی و تشخیصی یک هزار و 480 جنین معلول نیز در مراحل ابتدایی شناسایی و مجوز سقط آنان صادر شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: مشاوره های ژنتیک یکی از اقدامات پیشگیرانه می باشد که در راستای جلوگیری از تولد نوزاد معلول توسط بهزیستی اجرا می شود.

محسنی تصریح کرد: ارائه مشاوره های قبل از ازدواج به زوجین نیز از جمله اقدامات دیگر بهزیستی در راستای پیشگیری از معلول زایی است.

وی گفت: فعالیت های مبتنی بر پیشگیری اولویت اول فعالیت های بهزیستی در کشور می باشد و در سال جاری اعتبار این بخش 50 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز 150 اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده است.

محسنی در ادامه با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی گفت: مستمری مددجویان از سال جاری افزایش یافته و از اول فروردین ماه اجرایی شده است.

وی افزود: بر اساس قانون مستمری مددجویان مبلغ یک چهارم حقوق تعیین شده قانون کار می باشد که پرداخت می شود.

انتهای پیام/ع

کاهش تولد کودکان معلول در کشور


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.