سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدن طلای زرشوران بالاترین ظرفیت تولید طلا در کشور را دارد

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب گفت:معدن طلای زرشوران با ۱۱۰ تن ذخیره طلای خالص، بالاترین ظرفیت تولید طلا در کشور را دارد.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با اشاره به ظرفیت‌های ویژه شهرستان تکاب گفت:شهرستان تکاب دارای ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق آقدره و زرشوران و بیش از ۵۰ معدن بزرگ سنگ‌های ساختمانی و تزئینی است و از این رو به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های معدنی کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به معدن زرشوران تکاب گفت:این معدن با ۱۱۰ تن ذخیره طلای خالص، بالاترین ظرفیت تولید طلا در کشور را دارد.

هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معدن زرشوران گفت:سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی ایران"ایمیدرو"برای اجرا و توسعه فاز دوم کارخانه تولید طلای زرشوران تکاب، قرارداد همکاری به ارزش پنج هزار میلیارد ریال منعقد کرده است.

همایون هاشمی افزوداز این میزان سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل زیرساخت‌ها و سه هزار میلیارد ریال نیز برای توسعه فاز دوم کارخانه تولید طلای زرشوران هزینه می‌شود.

وی با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم این کارخانه در هفته‌های آینده اظهار کردبا راه اندازی فاز توسعه کارخانه تولید طلای زرشوران، میزان اشتغال در بخش معدن و کارخانه زرشوران تا ۲ برابر افزایش یافته و به یکهزار و ۴۰۰ نفر می‌رسد.

وی گفت: با اجرای مرحله توسعه کارخانه طلای زرشوران، تولید طلا در این واحد بزرگ صنعتی و معدنی از یک تن به سه تن در سال خواهد رسید و در مراحل بعدی نیز تولید طلا در زرشوران تا پنج تن قابل افزایش است.

وی ادامه داد:علاوه بر آن، سازمان ایمیدرو به عنوان مجری اصلی کارخانه طلای زرشوران در توسعه جاده‌های تکاب نیز مشارکت کرده و برای ساخت و بهسازی محور دندی- تخت سلیمان نیز یکهزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است که این طرح راهسازی اکنون در حال انجام مناقصه ملی است.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص ۳.۷ درصد از ۹ درصد ارزش افزوده به تکاب رقم قابل توجهی است، اضافه کرد با توجه به وجود ۲ معدن طلا، میزان ارزش افزوده اختصاص یافته به تکاب خیلی پائین است و حوزه مالیات نگاه مناسبی به شهرستان تکاب ندارد.

هاشمی با اشاره به اینکه تکاب از شهر‌های همجوار خود از جمله شاهین دژ و بیجار در زمینه توسعه عقب‌تر است، گفت: عنصر گمشده شهرستان تکاب اتحاد است و امروز باید با همدلی و انسجام و توان و قدرت بیشتر عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

انتهای پیام/م

کارخانه زرشوران تکاب توسعه می یابد



برچسب ها: معدن ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.