سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار بناب:

کشف کالای قاچاق در بناب افزایش یافت

فرماندار بناب از افزایش۵۲ درصدی کشف کالای قاچاق در بناب خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ امین رفیعی فرماندار بناب صبح امروز پنج شنبه در جلسه کمیسیون نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بناب گفت: ورود کالای قاچاق به کشور در شرایطی که بدون پرداخت حق و حقوق دولتی و عوارض گمرکی صورت می‌گیرد، از معضلات اساسی است که با آن روبرو هستیم و اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر باعث کاهش ورود کالای قاچاق به کشور شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌های اعلامی میزان ورود کالای قاچاق به کشور سالانه ۲۰ میلیارد دلار بوده که با همکاری‌های نیرو‌های نظامی، انتظامی امنیتی و تعزیرات این میزان به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است و این میزان کاهش نشان از عزم ملی مسئولان برای مقابله با ورود کالای قاچاق دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان بناب جزو شهرستان‌هایی که در مسیر عبور کالای قاچاق قرار گرفته و از طرف دیگر این شهرستان محل عبور و مرور استان‌های غربی کشور بوده و روزانه ۸۰ هزار دستگاه خودرو از جاده اصلی بناب تردد می‌کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و مبارزه با کالای قاچاق بناب اظهار کرد: به علت نبود نظارت بر جاده نیمه تمام بناب – نقده این جاده نیز به گذرگاه قاچاقچیان کالا‌های خارجی از غرب کشور به مرکز آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

رفیعی یادآور شد: میدان خشکبار بناب هم به عنوان یکی از میادین بزرگ جنوب استان محل ورود کالای قاچاق کشاورزی است و از این رو باید به صورت مستمر به آن نظارت شود.

وی همچنین نبود کارشناس تشخیص کالای قاچاق مقیم در بناب، کافی نبودن بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و بازرسان تعزیرات حکومتی و مأموران انتامی حوزه مبارزه با قاچاق کالا را از معضلات پیش روی ورود کالای قاچاق به این شهرستان اعلام کرد.

جاده بناب- نقده بعداز گذشت ۱۰سال هنوز به بهره برداری نرسیده است

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین مستقل شدن اداره تعزیرات حکومتی بناب را برای رسیدگی سریع به پرونده‌های قاچاق خواستار شد.

به گفته رفیعی، با وجود این کمبود‌ها مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بناب در ۳ ماهه نخست امسال بیش از ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق را کشف و ضبط کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است!

فرماندار بناب در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جاده بناب- نقده یکی از طرح‌های ملی در دست اجرای شهرستان بناب است که عملیات اجرایی آن از بهمن ماه سال ۸۷ آغاز و هنوز هم مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

رفیعی تأکید کرد: این طرح ملی با گذشت ۱۰ سال از شروع آن هنوز به بهره برداری نرسیده و قاچاقچیان از این محل بدون هیچ مشکلی کالای قاچاق را جابجا می‌کنند.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/ی

برچسب ها: صادرات ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
که اینطور