سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خداحافظی فرانسه با بلیت‌های مترو پس از ۱۱۸ سال

فرانسه پس از ۱۱۸ سال بلیت‌های متروی این کشور را تغییر می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فرانسه از سال ۱۹۰۰ که مترو را افتتاح کرد از بلیت‌های مستطیلی شکلی استفاده کرده که به زودی با یک سامانه خودکار مشابه سامانه‌ای که در لندن استفاده می‌شود، جایگزین می‌گردند.

معمولا گردشگرانی که به فرانسه می‌روند این بلیت‌ها را به عنوان یادگار و نمادی از سفرشان به این کشور نگه می‌دارند، اما بیشتر این بلیت‌ها در پیاده‌رو‌ها ریخته می‌شوند و بیش از یک سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند. سالانه ۵۵۰ میلیون بلیت در فرانسه چاپ می‌شود و به نظر می‌رسد تولید آن‌ها دیگر به صرفه نیست.

به همین دلیل سازمان «Ile-de-France Mobilites» که مسئول هماهنگی شبکه‌های ارتباطی پاریس و مناطق اطراف آن است روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا سال ۲۰۲۱ سامانه بلیت خودکار را راه‌اندازی کند.

با اینکه در حال حاضر هم برخی از مردم از کارت‌های الکترونیک مترو استفاده می‌کنند این سازمان قصد دارد سامانه‌ای با خدمات بیشتر برای گردشگران و کسانی که معمولاً به فرانسه سفر می‌کنند، فراهم کند.

متروی فرانسه دهمین متروی شلوغ جهان است و سالانه ۱.۵ میلیارد نفر را جابجا می‌کند، اما از نظر فناوری‌هایی که در این سامانه استفاده می‌شود این کشور عقب‌تر از لندن و توکیو است و یکی از مشکلات اصلی آن همین بلیت‌ها هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۷
بلیط خیلی بهتر از این کارتای اعتباریه