سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام اختصاص 30 میلیارد ریال تسهیلات به رونق بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی بویژه با توجه به نوسانات نرخ ارز، توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش می‌تواند نجات دهنده اقتصاد کشور باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمدعلی کیخا اسلامی در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان و صنایع وابسته در مشهد افزود: با تصمیم اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شد، 15 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی و به همین مقدار از طریق بانک‌ها به صورت تسهیلات به رونق بخش کشاورزی اختصاص یابد.

وی با تاکید گسترش دایره تولید ادامه داد: با انتقال دانش به بخش کشاورزی روستایی، می‌توان میزان تولید در این بخش را تا 55 درصد افزایش داد و مشکل اشتغال را به عنوان معضل اصلی جامعه برطرف کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم در این بازدید تصریح کرد: حوزه دام، طیور و آبزیان کشور به عنوان یک صنعت همیشگی و پایدار است و عمر این صنعت در کشور به نیم قرن می‌رسد از این رو دشمن در جنگ اقتصادی با مشاهده موفقیت‌های کشور بخش کشاورزی را نشانه گرفته است.

علیرضا رفیعی پور گفت: هدف اصلی در حوزه دام و طیور رسیدن به امنیت غذایی است و در شرایط فعلی بویژه با توجه به نوسانات نرخ ارز، توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش می‌تواند نجات دهنده اقتصاد کشور باشد.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان و صنایع وابسته را تجلی موفقیت‌های این حوزه دانست و افزود: باید خروجی این نمایشگاه تغییر و پیشرفت در حوزه مدیریت تولید، مدیریت بهداشتی و مدیریت بازار باشد.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته تا 23 تیر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

30 میلیارد ریال تسهیلات به رونق بخش کشاورزی کشور اختصاص می‌یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.