سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم ساماندهی کاروان‌های زیارتی پیاده اربعین حسینی

ضرورت آموزش زائران اربعین حسینی، ساماندهی موکب ها، نحوه رعایت موازین بهداشتی و ترغیب زائران برای استفاده از حمل و نقل عمومی از مهمترین مباحث مطرح شده در نشست ستاد اربعین شهرستان بافق بود.

به گزارش خبرنگارحاضر در محل  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ زاده رحمانی رئیس ستاد اربعین بافق در نشست ستاد اربعین این شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با ساماندهی کاروان‌های زیارتی بافق گفت: ضرورت آموزش زائران اربعین حسینی در زمینه زبان عربی و گویش محلی، ساماندهی موکب ها، نحوه رعایت موازین بهداشتی و ترغیب زائران برای استفاده از حمل و نقل عمومی از اقدامات انجام شده در این رابطه است.

زاده رحمانی با بیان اینکه برنامه ریزی کاروان‌ها با مدیریت پدافند شهرستان و محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می‌شود افزود: امیدواریم با برنامه ریزی و تدابیر لازم، اعزام کاروان‌های اربعین در سالجاری باشکوه‌تر و آئین عزاداری نیز به بهترین نحو برگزار شود.

حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق نیز در این نشست بر ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی برای جمع آوری کمک‌ها تاکید کرد و گفت:موکب‌های جمع آوری نذورات و کمک‌های مردمی در تمامی نقاط شهر برپا شود و منحصر به یک مسیر نباشد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به شرایط سیاسی کشور عراق افزود:تمامی برنامه‌ها و اقدامات طبق قوانین دو کشور اجرا شود و حرکت کاروان‌های اربعین نباید خلاف موازین دولت میزبان باشد.

وی همچنین از جامعه روحانیان و مبلغان خواست جهت برگزاری باشکوه این ایین در جلسات خود در مساجد به روشنگری و اطلاع رسانی در این رابطه بپردازند.

ساماندهی اعزام‌ها و بدرقه نمادین کاروان، عدم توجه به اخبار و شایعات نادرست در فضای مجازی، هشیاری زائران در رابطه با تبلیغات گروه‌های تکفیری و فرقه‌های انحرافی، آموزش لازم مدیران آژانس ها، کاروان‌ها و موسسات مسافربری و توجه ویژه به مسائل ایمنی و تجهیز اتوبوس‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ ا

برنامه های شهرستان بافق در اربعین حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.