سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس مرکز پیشرفته فرماندهی نظارت بر جنگ هسته‌ای ارتش آمریکا در نبراسکا

گزارش‌ها حاکی است ارتش آمریکا مرکزی پیشرفته را برای انجام جنگ‌های هسته‌ای احتمالی تاسیس کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «وایس مادربورد»، ارتش آمریکا قصد دارد یک مرکز فرماندهی 1.3 میلیارد دلاری برای انجام جنگ هسته‌ای راه اندازی کند.

این نهاد که «تاسیسات فرماندهی و کنترل» نام گرفته است، در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در ایالت نبراسکا واقع شده است.

گفته می‌شود این واحد که «سی 2 اف» (C2F) نام گرفته است، می‌تواند از پالس‌های الکترومغناطیسی که در پی انفجارهای اتمی در محیط ساطع می‌شود، در امان بماند. برخی از مهمترین بخش‌های این فرماندهی، زیر زمین قرار گرفته است.

با این حال، به نظر نمی‌رسد این مرکز بتواند در صورت وقوع جنگ اتمی، مدت زیادی دوام بیاورد.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، قرار بود فرماندهی استراتژیک آمریکا که نظارت بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا را بر عهده دارد، در سال 2016، 3500 پرسنل مقر اصلی خود را به سی2اف منتقل کند. اما مهندسان ارتش آمریکا در هنگام ساخت این مرکزِ 84 هزار متر مربعی به مشکلات جدی برخورده اند. ساخت این تاسیسات، 7 سال به طول انجامیده است.

در این میان، یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت فناوری استفاده شده در این مرکز، ممکن است برخی از افراد داخل آن را پس از یک انفجار هسته‌ای زنده نگه دارد اما افزود: «گمان نمی‌کنم این ساختمان در برابر حملات پس از آن دوام بیاورد. دو برخورد مستقیم کلاهک‌های با قدرت انفجاری بالا با این ساختمان می‌تواند تمام ساختار‌های زیرزمینی آن را به کلی نابود کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.