سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان:

۸۶ درصد آب استان سمنان به مصرف بخش کشاورزی می‌رسد

استاندار سمنان گفت : به دنبال اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند در استان هستیم که بخش زیادی از این اهداف برآورده شده و مابقی در دست انجام است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدشهاب الدین چاووشی استاندار سمنان در نشست شورای حفاظت آب استان سمنان با بیان اینکه ۸۶ درصد آب استان سمنان به مصرف بخش کشاورزی می‌رسد، گفت : به دنبال اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند در استان هستیم که بخش زیادی از این اهداف برآورده شده و مابقی در دست انجام است.

وی در ادامه افزود : کسری آب در استان حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب است و  استفاده از پساب در بخش صنعت و اجرای طرح‌های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد که بر همین اساس حائز رتبه اول کشوری در تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز هستیم.

چاووشی تصریح کرد : رویکرد مدیران باید در ابتدا تأمین منابع عمومی و سپس کشاورزان باشد و برنامه‌های انتقال آب در استان سمنان به‌صورت ویژه در دست پیگیری قرار دارد اما برای تحقق این گام در ابتدا باید منابع فعلی آب به‌درستی مدیریت و برای آن تدابیر لازم اتخاذ شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه طرح‌های نیمه‌تمام حوزه آب باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسد، ابراز داشت: سد کالپوش، سد فینسک و انتقال آب چشمه‌سارهای قطری در استان به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده‌اند که باید برای حل مشکل این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام / گ

استان سمنان ۴۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.