سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوسفی مطرح کرد؛

آمایش سرزمینی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ است/ در تهران بوی برنامه می‌آید

فرماندار ورامین گفت: برای آمایش سرزمین برنامه داشتیم، اما به دلیل بی توجهی، این برنامه‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوسفی فرماندار ورامین در جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به استراتژی اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب یک استراتژی خوبی روی کار آمد و همین موضوع باعث ایجاد وضعیت مناسب در زمینه آسیب‌های اجتماعی شد.

وی افزود: برای آمایش سرزمین برنامه داشتیم، اما به دلیل بی توجهی این برنامه‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

فرماندار ورامین گفت: بزرگترین مصیبت کشور ما در مقوله آب بود که به صورت معکوس به سمت آب حرکت کردیم.

وی ادامه داد: در گذشته جمعیت مرکز کشور حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر بود که برای شهر تهران در افق هزاره حدود یک میلیون نفر جمعیت را پیش بینی کرده بودند، اما اکنون ما با جمعیت ۸ میلیونی تهران رو به رو‌هستیم و این به معنای حرکت به سوی جنگ با طبیعت است.

یوسفی تصریح کرد: کشور ما هم اکنون با فاجعه بزرگی همچون خشکی تالاب‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌ها مواجه است.

وی افزود: شهر‌هایی همچون اصفهان، یزد در جنوب کشور می‌توانستند مهد گردشگری شوند، اما برای توسعه به صنایع روی آوردیم و همین‌ موضوع باعث کمبود آب در مرکز کشور شد.

فرماندار ورامین گفت: با کلمه یا علی گفتن کاری درست نخواهد شد، ما نمی‌توانیم آب تولید کنیم، ما با توسعه درست با دنیا فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: در کشور‌های توسعه یافته مهمترین اولویت آموزش است، اما در ایران به این موضوع کمترین توجه را کرده ایم که هم اکنون شاهد ایجاد بحران و افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور هستیم.

یوسفی گفت: برای دست یافتن به توسعه، کار سختی در پیش داریم، اما با تلاش استاندار تهران توانستیم یک برنامه منسجم در استان راه اندازی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: استاندار تهران برای مدیریت درست از تمام طرح‌ها و پروژه‌ها حمایت می‌کند. این به معنای این است که در تهران بوی برنامه می‌آید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.