سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت اول قوه قضائیه کمک به سرمایه گذاری مشروع و اقتصاد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، اولویت اول قوه قضائیه را کمک به سرمایه گذاری مشروع و اقتصاد دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی توس گفت: ظرف چهار سال اخیر با ورود قوه قضاییه به بخش اقتصاد 170 واحد صنعتی در این استان به شروط اجاره، اجاره به شرط تملیک و واگذاری به شخص ثالث از تملک بانک‌ها خارج شده اند.

سید امیر مرتضوی افزود: در چارچوب اهمیت مسائل اقتصادی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی سه کمیسیون حل اختلاف وحمایت از سرمایه گذاری مشروع، صیانت از قوانین و مقررات و نیز پیشگیری از بحران در واحد‌های صنعتی در قوه قضاییه شکل گرفته که مسئولیت کمیسیون حل اختلاف برعهده معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۳۹۶ افزون بر سه هزار نشست توسط کمیسیون حل اختلاف با حضور صاحبان صنایع در خراسان رضوی برگزار و منجر به رفع مشکلات ۹۶۵ واحد صنعتی و همچنین پیشگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی از بیکاری ۳۳ هزار نفر فقط طی سال گذشته جلوگیری شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: طی چهار سال اخیر ۱۱ دفتر کمیسیون حل اختلاف و حمایت از سرمایه گذاری مشروع در مشهد، چناران، طرقبه شاندیز، کلات، نیشابور، گناباد، فریمان، تربت حیدریه، کاشمر و سبزوار تشکیل شده است.

مرتضوی افزود: طی این مدت هزار و ۳۶۹ بازدید قضایی توسط همکاران قضایی و متصدیان دفاتر حل اختلاف از واحد‌های صنعتی خراسان رضوی انجام و منجر به احصا ۱۴ معضل از جمله مالیات، ممنوع الخروج شدن صاحبان صنایع، وجود قوانین متناقض و متعدد، بدهی دستگاه‌های دولتی به واحد‌ها و ارائه ۱۴ راهکار برای حل آن‌ها و در برخی موارد صدور بخشنامه شد.

وی گفت: در همین چارچوب طی ۵۵۴ بازدید و برگزاری ۱۴۳ نشست با حضور صاحبان صنایع و سایر دست اندرکاران از تعطیلی ۲۰۳ واحد صنعتی در خراسان رضوی جلوگیری شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: همچنین با مداخله دستگاه قضا میز خدمت به منظور ارائه مشاوره به صاحبان واحد‌های در شرف تعطیل و واحد‌های آماده تاسیس در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و همچنین به صورت آزمایشی در شهرک صنعتی کاویان ایجاد شد.

مرتضوی افزود: پارسال نخستین کمیسیون حل اختلاف و حمایت از سرمایه گذاری مشروع تخصصی در شهرک صنعتی توس راه اندازی و ایجاد این کمیسیون و دفاتر آن در شهرستان‌های مختلف باعث شد که فقط یک واحد صنعتی دراستان پلمب شود.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در ادامه این بازدید گفت: باید با برنامه ریزی و هدف گذاری زمینه ایجاد بستر‌های مناسب برای حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را فراهم کنیم و یکی از برنامه‌های ما تقویت بخش تولید و صنعت استان است.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مجموعه‌ای توسعه‌ای بوده و وظیفه اصلی آن تامین و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از صنایع کوچک محسوب می‌شود.

وی گفت: باید به علت وضعیت بحرانی آب وجود شرایط نامساعد جوی که کشاورزی و دامداری را با مشکل مواجه کرده است توسعه و تثبیت صنعت را به‌عنوان معیشت جایگزین قرار دهیم.

انتهای پیام// ف. ح
 

بازدید معاون دادگستری خراسان رضوی از دو واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی توس 

برچسب ها: صنعت ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.