سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: کشور‌های عضو ناتو باید بدهی‌های معوقه خود را به آمریکا پرداخت کنند

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشور‌های عضو ناتو باید بدهی‌های معوقه خود را به آمریکا پرداخت کنند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، باید بدهی‌های معوقه خود را به آمریکا بازپرداخت کنند.

در همین حال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز سه شنبه تاکید کرد کشورش به رغم درخواست‌های مکرر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از همه کشور‌های عضو ناتو برای افزایش بودجه دفاعی شان، برنامه‌ای برای دو برابر کردن این بودجه ندارد.

 ترودو در جریان بازدید از نیرو‌های کانادایی مستقر در پایگاه نظامی ادازی (Adazi) در حومه ریگا، پایتخت لتونی، هدف کشور‌های عضو ناتو برای رساندن بودجه دفاعی خود به دو درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها را، که در نشست سران این کشور‌های عضو این سازمان در ولز در سال ۲۰۱۴ تعیین شد، ابزاری محدود برای اندازه گیری تعهد کشور‌های عضو به این ائتلاف توصیف کرد.

کانادا در سال ۲۰۱۴ در ولز به رساندن بودجه دفاعی خود به دو درصد تولید ناخالص داخلی این کشور متعهد شد، اما پیش بینی می‌شود دولت ترودو تا سال ۲۰۲۴ بودجه دفاعی کشور را تنها به میزان ۱.۴ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.