سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌ها اختصاص یافته است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس پیش بینی‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد از تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زاهدان اظهار داشت: تاکنون سه هزار تعاونی در سراسر کشور برای استفاده از تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی درخواست داده اند.

وی افزود: طرح‌های ارائه شده توسط این سه هزار تعاونی در مرحله بررسی در کارگروه‌ها و بانک‌های عامل برای تصویب قرار دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: استفاده تعاونی‌ها از تسهیلات اشتغال روستایی یکی از اولویت‌های این بخش است.
کلانتری گفت: تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه رشد تولید داخلی و اشتغال همراه با کاهش فقر نقش موثری داشته باشند.

سه هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد

به گفته وی سه هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که هرکدام می‌توانند در محله، روستا و شهر خودشان نقش موثری را در بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال ایفا کنند.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۴۰۰ تعاونی مرزنشین با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو در کشور فعال هستند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از این اعضا در سیستان و بلوچستان سکونت دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور تخصیص داده شده که از این میزان اعتبار، بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به روستا‌های مرزی و محروم سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که تعاونی‌های مرزنشین این استان با ارائه طرح‌های مناسب می‌توانند بهترین بهره را از این تسهیلات ببرند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.