سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب 25 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های کار آفرینی روستایی

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تاکنون 25 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های کار آفرینی روستایی در کشور جذب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جندقیان در مراسم روز گرامی داشت دهیار با اشاره به موضوع اشتغالزایی روستائیان افزود: 103 میلیارد تومان برای طرح‌های کارآفرینی روستایی تصویب شده که تاکنون 25 میلیارد آن پرداخت شده و مابقی آن در مرحله پرداخت است.

وی ادامه داد: از سال 82 تا سال گذشته در مجموع 15 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار دولتی بین دهیاری‌های کشور توزیع شده است که 12 میلیارد و 500 میلیون تومان آن در دولت تدبیر و امید به دهیاری‌ها سراسر کشور اختصاص یافت.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه نگران مهاجرت روستائیان به شهر‌ها نیستیم، تصریح کرد: برای پایداری جمعیت روستایی باید میزان بهره وری، سطح دانش، آموزش و محور‌های توسعه اقتصادی در روستا‌ها و در مجموع سطح معیشت روستائیان افزایش یابد.

جندقیان با اشاره به اینکه هم اکنون 20 میلیون و 700 هزار جمعیت روستایی در مجموع 38 هزار روستای کشور سکونت دارند، گفت: مهاجرت روستائیان فرایندی اقتصادی، اجتماعی و کالبدی است که نیاز به تمهیدات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد لذا باید کارآفرینی روستایی و افزایش اشتغال در روستا‌ها مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش دهیاران افزود: در سال جاری برای نخستین بار 6 میلیارد و 200 میلیون تومان برای آموزش دهیاران سراسر کشور اختصاص یافت.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

25 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های کارآفرینی روستایی اختصاص یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.