سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم حفظ واحیای بنا‌های تاریخی وقفی در تربت حیدریه

فرماندار تربت حیدریه گفت: بنا‌ها و آثار تاریخی مواریث ملی و متعلق به عموم مردم است و خیرینی که این بنا‌ها را وقف کردند با نیت حفظ و خدمات رسانی مطلوب بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،احمدعلی موهبتی در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسات انجمن میراث فرهنگی شهرستان در زمینه افزایش تعامل و همکاری برای برنامه‌ریزی، تعمیر و بازسازی اماکن میراثی موقوفه شهرستان به توافق رسیده اند.

وی گفت: حفظ بنا‌های تاریخی جزو مسئولیت‌های میراث فرهنگی است در این مسیر اداره اوقاف و امور خیریه نیز باید با توجه به اهمیت موضوع و در حال تخریب بودن برخی موقوفات، با دستگاه‌های متولی از جمله اداره میراث فرهنگی و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار تربت حیدریه افزود: بنابر توافق صورت گرفته، مقرر شد چندین مکان تاریخی که قابلیت استفاده به ظرفیت گردشگری را دارند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از محل موقوفات و اداره میراث فرهنگی، و گردشگری شهرستان مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

گفتنی است: در شهرستان تربت حیدریه بالغ بر ۲۰ اثر تاریخی وقفی وجود دارد.

انتهای پیام//م. ن
 

حفظ بنا‌های تاریخی وقفی ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.