سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باحضور معاون اول رئیس جمهور؛

افتتاح نیروگاه 25 مگاواتی فولاد سبا

با حضور اسحاق جهانگیری نیروگاه 25 مگاواتی فولاد سبا ی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با حضور اسحاق جهانگیری  در اصفهان  چهار طرح نیروگاه 25 مگاواتی برق فولاد سبا، تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه، احداث کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ مبارکه و طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه به طور همزمان به بهره برداری رسید.

طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با سرمایه گذاری حدود 220 میلیون یورو (146 میلیون یورو و 2 هزار و 536 میلیارد ریال ) اجرا شده و با بهره برداری از آن، ظرفیت تولید محصولات فولاد سبا از 750 هزار تُن به یک میلیون و 600 هزار تُن در سال افزایش می یابد.

تولیدات این مجتمع شامل کلاف نورد گرم، ورق های فولادی و ورق آجدار است و با اجرای طرح توسعه آن برای 150 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود،پیمانکار اجرای این طرح یک کنسرسیوم داخلی و تامین کننده خارجی آن شرکت دانیلی ایتالیا است.

همچنین با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح های نیروگاه 25 مگاواتی (CHP) فولاد سبا و احداث تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه افتتاح شد.

نیروگاه 25 مگاواتی فولاد سبا با هدف تامین برق نواحی تولیدی و استراتژیک این مجتمع صنعتی و سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال و 13.7 میلیون یورو و اشتغالزایی برای 30 نفر راه اندازی شد.

طرح تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه نیز با ظرفیت سه هزار متر مکعب در ساعت با سرمایه 15 میلیون یورو (250 میلیارد ریال و 10 میلیون یورو) و اشتغالزایی برای 30 نفر با هدف کاهش وابستگی به آب و بهبود وضعیت زیست محیطی اجرا شده است.

این طرح، بزرگترین تصفیه خانه پساب صنعتی و واحد RO (جداسازی از طریق اسمز معکوس) کشور است که پساب صنعتی را به آب صنعتی جهت استفاده در خطوط تولید تبدیل می کند.

طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه نیز با هدف تامین گاز مورد نیاز طرح های توسعه ظرفیت فولاد خام تا 7.2 میلیون تن و با سرمایه 200 میلیارد ریال اجرا شده است.

قرار است معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر خود به اصفهان در جلسه شورای اداری استان شرکت کند و پس از آن  خط یک قطار شهری به طول 20 کیلومتر را به بهره برداری برساند.

انتهای پیام / ن

سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.