سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاجرانی مطرح کرد؛

۲۴ تیر؛ آغاز زمان برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی در ایران/ ثبت‌نام ۱۵۰ هزار دانش‌آموز برای سنجش هوش ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان جزئیات برگزاری المپیاد زیست شناسی در کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری المپیاد جهانی زیست شناسی 2018 با حضور فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جهان صبح امروز در سالن ساختمان علاقمندان آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست مهاجرانی با اشاره به اینکه ایران از سال 66 در المپیادها حضور پیدا کرده است، اظهار کرد: حدود 30 سال شرکت در مسابقات جهانی و المپیادها را در کارنامه خود داریم و امسال هم میزبان المپیاد جهانی زیست شناسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از 24 تا 30 تیر میزبان المپیاد جهانی زیست هستیم، ادامه داد: در المپیاد زیست شناسی 78 کشور حضور خواهند داشت و 510 مهمان و 280 دانش آموز را میزبان خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: آزمون‌های این المپیاد به 2 شکل نظری و عملی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و امنیت سوالات را به طور کامل رعایت کردیم.

مهاجرانی با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری این المپیاد در نظر گرفته شده است، گفت: در این المپیاد 200 نام آور زیست شناسی جهان حضور پیدا خواهند کرد حتی دبیران زیست شناسی را برای حضور در این برنامه جهانی دعوت کرده‌ایم.

وی در خصوص آزمون سنجش و پذیرش در دوره هفتم با اشاره به اینکه برای سنجش هوش ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده اند، بیان کرد: ورود به سمپاد مساوی موفقیت نیست و نباید این تصور ایجاد شود.

مهاجرانی گفت: برای کیفیت مدارس سمپاد تلاش کرده ایم اما هنوز با استانداردهای لازم فاصله داریم و باید به مرحله کیفیت بخشی کامل برسیم.

مهاجرانی تاکید کرد: سنجش هوش بهترین روش برای ورود به سمپاد نیست و باید پرونده تحصیلی دانش آموز طی چندین سال با نظر معلم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان بیان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده سال ۲۰۱۹ المپیاد سلول های بنیادی را در ایران برگزار خواهیم کرد همچنین میزبان المپیاد نجوم و اختر در سال ۲۰۲۰ هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.