سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام صهیونیست: اجرای «معامله قرن» از غزه شروع می‌شود

شکبه خبری المیادین اعلام کرد اجرای طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» از نوار غزه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات رژیم صهیونیستی تأیید کردند که نوار غزه نقطه آغاز اجرای طرح آمریکا برای مناقشه اسرائیلی-  فلسطینی است.

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک مقام ارشد اسرائیل تأیید کرد «معامله قرن» نخست از نوار غزه آغاز می‌شود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز روز یکشنبه  در مطلبی نوشت: با متوقف شدن طرح صلح خاورمیانه که دونالد ترامپ وعده عملی شدن آن را داده بود، مقامات دولتی توجه خود را به بهبود اوضاع نوار غزه متمرکز کرده‌اند.

به نوشته واشنگتن‌پست، تشکیلات خودگردان فلسطین که از تصمیم سال گذشته (میلادی) ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» اسرائیل همچنان خشمگین است، مانع پیشرفت طرح صلح گسترده‌تر شده است. گروهی از مقامات آمریکایی نیز که ماه گذشته به سرپرستی جرد کوشنر، داماد ترامپ، به منطقه سفر کرده بودند، بدون آنکه بتوانند به این بن‌بست پایان دهند، به آمریکا باز گشتند.

«جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه،  اوایل تیرماه به منظور بررسی طرح دولت آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه در چارچوب طرح به اصطلاح صلح، موسوم به «معامله قرن» طی سفری دوره‌ای  با مقامات اردن، مصر، عربستان و اسرائیل دیدار و گفتگو کردند، اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران حاضر به دیدار با فرستادگان دونالد ترامپ نشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.