سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دما در استان زنجان / حریق در کمین مراتع و جنگل های استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به افزایش دما در استان نسبت به آتش سوزی های احتمالی هشدار داد.

سلطانی کارشناس هواشناسی استان زنجان در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛با اشاره به افزایش دما در استان زنجان گفت : طی روزهای آینده هوای گرم بر استان حاکم می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی مناطق استان شاهد دمای بیش از 40 درجه خواهیم بود به شهروندان توصیه کرد در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با توجه به پیش بینی هواشناسی نسبت به افزایش دما و وزش باد در استان احتمال آتش سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی استان پیش بینی می شود.

وی افزود: ضروری است مسافران و حوزه نشینان از روشن کردن آنش در طبیعت خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ادامه داد:شهروندان و مسافران در صورت لزوم برای بر پا کردن آتش مکان مناسبی را که به گیاهان حتى پوشش كوتاه و تنك علف ها ارتباطى نداشته باشد انتخاب کنند و پس از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین هشدار داد:از رها کردن زباله های براق و  شيشه  در طبیعت خوداری کنند چرا که این گونه زباله ها با متمرکز کردن نور آفتاب مانند ذره بين، ريسك بروز آتش سوزى را افزايش ميدهد.

آفاجانلو از مردم استان خواست با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی بلافاصله با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند.
انتهای پیام/ن

افزایش دما و احنمال آتش سوزی در مرابع استان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.