سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک:

راه اندازی کلینیک حیات وحش در اندیمشک ضروری است

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک از ارائه پیشنهاد راه اندازی کلینیک حیات وحش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید عیدی‌گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: با توجه به مناطق حفاظت شده در شمال استان و شهرستان اندیمشک نیاز راه اندازی یک کلینیک تخصصی با گرایش محیط زیست از موارد ضروری برای حراست محیط زیست شمال استان و شهرستان است.

وی افزود: در صورت تخصیص ردیف بودجه و راه اندازی این کلینیک بخشی از حیات وحش که در اثر بیماری، حوادث ناشی از برخورد با خودرو‌ها و حیوانات نجات یافته از دست شکارچیان، پس از رسیدگی در آن زندگی مجدد یابند.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: تعدد مناطق حفاظت شده که گونه‌های پسداران با ارزش اکولوژیک در این منطقه هم‌چون گوزن زرد ایرانی، کل‌بز و قوچ‌ومیش در شمال استان خوزستان را در خود جای داده، بیانگر لزوم ایجاب کلینیک حیات وحش در شهرستان اندیمشک و شمال استان خوزستان است.

وی با اشاره به سوابق برخی از بیماری‌ها در منطقه راه اندازی کلینیک حیات وحش را ضروری دانست و اظهار کرد: راه اندازی کلینیک تخصصی برای حفاظت از محیط زیست و جانداران در شهرستان اندیمشک از موارد ضروری است.

عیدی‌گماری، یکی از وظایف اداره محیط زیست را نظارت بر بنگا‌های تولیدی، خدماتی و صدور مجوزات برای پروژه‌های عمرانی خواند و تصریح کرد: مجوز زیست محیطی کنسانتره سنگ آهن، ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی، بندر خشک و پایانه صادراتی اندیمشک صادر شد.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: ۲۵ مورد تخلف در محدوده اداره محیط زیست اندیمشک از جمله صید غیر و آتش زدن کاه و کلش گندم برای رسیدگی به مقام قضایی معرفی و برای بخشی پس از تکمیل سیر قانونی احکامی صادر و بخشی دیگر نیز در مراحل سیر روند بررسی قانونی پرونده هستند.

 

انتهای پیام/ی

 

ثبت ۲۵ مورد تخلف در محدوده اداره محیط زیست اندیمشک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.