سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرالیا درباره آثار منفی سیاست‌های تجاری ترامپ هشدار داد

وزیر بازرگانی استرالیا درباره پیامد‌های منفی سیاست حمایت گرایانه‌ای که رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفته است، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین هوا، استرالیا روز دوشنبه درباره پیامد‌های منفی سیاست حمایت‌گرایانه‌ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمینه تجاری و اقتصادی در پیش گرفته است، هشدار داد.

استیون سیوبو وزیر بازرگانی، گردشگری و سرمایه گذاری استرالیا روز دوشنبه ضمن ابراز خرسندی از افزایش بی سابقه سطح تبادلات تجاری کشورش با دیگر کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۷، درباره خطر تنش‌های کنونی در دنیای تجارت هشدار داد و تاکید کرد بیم آن می‌رود که سیاست‌های تجاری ترامپ به تنش‌ها و رویارویی‌های تجاری در جهان دامن بزند.

وزیر بازرگانی استرالیا سال ۲۰۱۷ را برای تجارت کشورش سالی بسیار مهم توصیف کرد، اما در خصوص تاثیر موانع و حصار‌های تجاری جدیدی که دولت آمریکا در روابط تجاری بین المللی به وجود آورده است، ابراز نگرانی کرد.

سیوبو در مصاحبه با گروه رسانه‌ای «نیوزکورپ استرالیا» گفت: زمانی که این موانع و حصار‌ها کشیده شود، همه کشور‌ها بازنده خواهند بود.

او افزود: برنامه بلند پروازانه گشایش بازار که دولت استرالیا مد نظر قرار داده، ابزاری تدافعی در برابر سیاست‌های حمایت گرایانه است. ما برای ایجاد فرصت‌های جدید و تقویت رشد اقتصادی کشور‌های خود، نیازمند آن هستیم که بازار‌ها را باز کنیم. بستن بازار‌ها به معنای بستن در به روی فرصت‌ها و متوقف کردن رشد اقتصادی است.

طبق گزارش جدیدی که وزارت امور خارجه و بازرگانی استرالیا روز جمعه منتشر کرد صادرات این کشور در سال ۲۰۱۷ رشد قابل توجه ۱۴/۸ درصدی را تجربه کرد و ارزش آن به ۳۸۶ میلیارد دلار استرالیا (دویست و هشتاد و یک میلیارد دلار آمریکا) رسید.

چین سال گذشته نیز همچنان اولین شریک تجاری استرالیا باقی ماند و تبادلات این دو کشور رشد ۱۶ درصدی را ثبت کرد و ارزش آن به ۱۸۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار استرالیا (یکصد و سی و شش میلیارد و چهارصد میلیون دلار آمریکا) رسید.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی، ­خود را علنا طرفدار ملی‌گرایی اقتصادی معرفی کرد و قول داد تلاش خواهد کرد با کنار گذاشتن توافق نامه‌های تجارت آزاد که دولت‌های گذشته آمریکا از جمله اوباما با کشور‌ها یا مناطق دیگر جهان امضا کرده اند، صنعت و بازار اشتغال آمریکا را احیا کند.  

دونالد ترامپ همچنین به رغم اعتراضات بسیاری از سوی کشور‌های شریک تجاری آمریکا از جمله استرالیا، تعرفه‌های گمرکی سنگینی بر واردات فولاد و آلومینیوم به بازار آمریکا وضع کرده است. متحدان واشنگتن هشدار داده اند این اقدام رئیس جمهور آمریکا می‌تواند موجب بر هم خوردن نظم تجارت جهانی و از دست رفتن مشاغل زیادی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.