سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل بیماری تب کریمه کنگو در شادگان

رئیس اداره دامپزشکی شادگان از کنترل بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در شادگان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رضا حفیظی، رئیس اداره دامپزشکی شادگان بیان داشت: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با شروع فصل گرما و آغاز فعالیت و تکثیر کنه هیالوما شیوع پیدا می‌کند.

وی افزود: شهروندانی که بدون رعایت پوشش‌های بهداشتی اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه می کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند و توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت اصول بهداشتی داشته باشند.

حفیظی عنوان کرد: رعایت اصول بهداشتی در نگهداری و کشتار دام و همچنین طبخ گوشت دام باعث جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو خواهد شد لذا ضروری است .

رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: بیماری در حال حاضر تحت کنترل است، مردم نگران نباشند فقط کافیست مراقبت های اولیه انجام شود و از مراکز مناسب خرید کنند و شرایط نگهداری گوشت و فرآورده‌های دامی نیز به درستی انجام شود و بیماری هیچگونه علائم بالینی در جمعیت دامی نداشته و زمانی که در جامعه انسانی بروز می‌ کند از طریق انجام آزمایش های سرولوژی قابل تشخیص است چراکه این بیماری مهلک را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می باشد.

انتهای پیام/م

 

موردی از بیماری تب کریمه در شادگان مشاهده نشده است

برچسب ها: دامپزشکی ، کشتار دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.