سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت تهران در قزوین:

مسئولان به فکر فعالیت‌های فرهنگی عمیق که به سیاست شباهت دارد اقدام کنند

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: فعالیت‌های فرهنگی عمیق در سطح جامعه نقش به سزایی داشته در حالی که به سیاست شباهت دارد و مسئولان، ائمه جمعه و صاحبان جایگاه‌های فرهنگی در این زمینه باید اقدامات جدی انجام دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) در عرصه فرهنگ و سیاست اقدامات ویژه‌ای انجام دادند و مسئولان امروز باید سیره ائمه اطهار را الگوی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی عمیق در سطح جامعه نقش به سزایی داشته در حالی که به سیاست شباهت دارد و مسئولان، ائمه جمعه و صاحبان جایگاه‌های فرهنگی در این زمینه باید اقدامات جدی انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اتفاقات زمان رضاخان خاطرنشان کرد: رضاخان در دوران حکومت خود 3 اقدام انجام داد که می‌توان به مبارزه با حجاب، روحانیت و مراسمات عزاداری اشاره کرد که با هدف تاثیر فرهنگی در جامعه انجام داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایط به وجود آورده حکومت رضاخان، بیشتر حوزه‌های علمیه تعطیل شده اما حوزه علمیه قم به طور محدود فعالیت خود را ادامه داد.

خاتمی افزود: امام خمینی (ره) بر تشکیل حوزه علمیه تاکید جدی داشته و فرمودند تشکیل حوزه علمیه کمتر از تشکیل جمهوری اسلامی نبود.

وی با بیان اینکه دشمنان سیره امام صادق(ع) را مورد تحریف قرار دادند، عنوان کرد: چهره‌ای که امروز بیشتر مردم از امام صادق(ع) می‌شناسند چهره امامی معصوم، فرهیخته، عالم و علمی است که جهان اسلام مدیون علم ایشان است؛ اما نباید فعالیت‌های شاخص و نقش برجسته ایشان در سیاست نادیده گرفته شود که متاسفانه در معرفی این بعد از شخصیت ایشان ناتوان بوده‌ایم و همین سبب شده تا نگاهی که به ایشان وجود دارد نگاهی به دور از سیاست باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: این چهره علمی و فرهیخته هیچگاه از سیاست دور نبوده‌اند و مطالعه زندگی و سیره ایشان نشان از تاثیرگذاری جدی این حضرت بر سیاست و حضور ایشان در متن سیاست در زمان حیات خود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تدبیر در سیره سیاسی تمام امامان مشترک بوده در حالی که سیاست و تدبیر مکمل یکدیگرند.

انتهای پیام/ب

صحبت های  آیت‌الله سید احمد خاتمی  در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.