سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

تخصیص ارز برای دارو تا ۲/۸ میلیارد یورو قطعی شده است

جهانپور از تخصیص قطعی ارزی معادل ۲/۸ میلیارد یورو برای خرید دارو خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: روند ثبت سفارش، تخصیص ارز و گشایش اعتبار و حتی فرآیند‌های ترخیص کالا‌ها در گمرکات، با پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و با مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت، تسریع و تسهیل شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های سازمان غذا و دارو بوروکراسی اداری برای تخصیص ارز دارویی و حتی ترخیص گمرکی، گشایش اعتبار و ثبت سفارش کاهش یافته است و تخصیص ارز برای دارو تا مبلغ ۲/۸ میلیارد یورو معادل ۳/۵ میلیارد دلار قطعی شده است لکن تمامی شرکت‌های متقاضی واردات این اقلام باید پروفرم بر حسب ارز رسمی کشور مبدا را جهت آغاز و انجام فرآیند ارایه کنند و پروفرمای ارائه شده بر حسب ارز‌های غیر از ارز کشور مبدا پذیرفته نیست.

پروفرما  فقط با ارز کشور مبدا قابل قبول است

وی تاکید کرد: در هفته جاری رئیس سازمان غذا و دارو رسماً این موضوع را به تمامی ادارات کل مربوطه جهت اطلاع به ذی نفعان اعلام کرده و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز و متقاضی واردات دارو و مواداولیه و تجهیزات پزشکی باید توجه داشته باشند که پروفرمای ارایه شده فقط با ارز کشور مبدا قابل قبول است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: شرکت‌های مجاز می‌توانند برای تسریع در تخصیص ارز، ثبت سفارش‌های خود را انجام دهند. سازمان غذا و دارو در صدد است در همین نیمه نخست سال، حجم عمده واردات دارویی، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز حداقل یک سال کشور را از طریق شرکت‌های متقاضی واجد شرایط وارد کند.

وی درباره ارز نیمایی برای دارو نیز گفت: ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای دارو در نظر گرفته شده است که در اولین فرصت ممکن توسط بانک مرکزی و بانک‌های عامل به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.