سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از شش هزار پرسنل نظامی ترکیه اخراج شدند

براساس فرمان دولت ترکیه، شش هزار و صد و پنجاه و دو نفر از پرسنل نظامی ارتش این کشور از جمله ۳۴۴ ژنرال اخراج شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، براساس فرمان دولت ترکیه که در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد، شش هزار و 152 نفر از پرسنل نظامی ارتش این کشور از جمله 344 ژنرال اخراج شدند.

به نقل از روزنامه ملی گازته، نظامیان اخراجی پرسنل نیروی زمینی، دریایی و هوايی بودند. پرسنل نظامی که درجه‌دار و افسر هستند، برای لغو حکم اخراج حق دارند که به کمیسیون حالت فوق‌العاده شکایت کنند. 3077 نفر از درجه داران و افسران و ژنرالهای اخراجی از پرسنل فرماندهی نیروی زمینی، 1126 نفر آنها از پرسنل فرماندهی نیروی دریایی و 1949 نفر آنها از پرسنل فرماندهی نیروی هوايی هستند.

براساس همین فرمان، هجده هزار و 632 پرسنل و کارمند بخش دولتی و عمومی ترکیه اخراج شده اند.

همچنین، دولت ترکیه فرمان انحلال و تعطیلی دوازده انجمن مدنی، سه روزنامه و یک کانال تلویزیونی را صادر و در روزنامه رسمی ترکیه منتشر کرد.

دولت رجب طیب اردوغان در این فرمان اعلام کرد دوازده انجمن مدنی، سه روزنامه و یک کانال تلویزیونی به علت تهدید امنیت ملی ترکیه منحل و فعالیت آنها ممنوع اعلام شد. برخی از انجمن‌های منحل شده گرایش های مختلف اسلامی دارند و در شهرهای آنکارا، آدییامان، غازی آنتپ، قهرمان ماراش، کیلیس، کوجاایلی، مالاتیا، سامسون و شانلی اورفا فعالیت می کردند.

در بین روزنامه های تعطیل شده نیز نبض خلق در استانبول، روزنامه آزادی خواه دموکراسی در استانبول و روزنامه ولات در دیاربکر منتشر می شد.

فعالیت کانال تلویزیونی Avantaj TV نیز ممنوع شد.

انتهای پیام/

اخراج بيش از شش هزار پرسنل نظامی ترکیه

برچسب ها: ترکیه ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.