سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت خشکسالی به خرده مالکین رفسنجان

نماینده مردم شهرستان رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت :باید مردم را درک کرد، ۷۵ درصد از مردم شهرستان رفسنجان از خرده مالکین هستند و با از بین رفتن محصول پسته چیزی در بساط ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،احمد انارکی محمدی نماینده مردم شهرستان رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای بانک‌های شهرستان رفسنجان که در خصوص استمهال وام‌های کشاورزی در فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه ۹۰ درصد محصول امسال شهرستان دچار گرمازدگی شده است گفت:رفسنجان، اصناف و گروه‌های مختلف هم به تبع آن به این محصول وابسته بودند و دچار صدمه شدند.

وی بیان داشت:راهکار‌های زیادی را دنبال می‌کنیم، جلساتی که با مدیرعامل‌های بانک داشتیم و تشکیل ستاد بحران و ارسال نامه از طریق استاندار کرمان به هیات وزیران از جمله کار‌هایی بود که در این راستا انجام دادیم.

انارکی محمدی تصریح کرد:در سفر وزیر ارتباطات کمیسیون اقتصادی تشکیل شد، همه نمایندگان پای کار هستند اولین صدمه را ما که شمال استان هستیم خوردیم، بخش زیادی از کار دست خودمان است باید جزیره‌ای عمل کنیم و بانک‌های عامل هم با مردم مداراکنند.

وی افزود:بانک‌های عامل هم با پول دولت می‌توانند عمل کنند و در پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد تا دوسال استمهال وام‌ها صورت گیرد انتظار داریم از بانک‌ها به هر نحوی که که می‌شود با مردم مدارا کنند.

نماینده مردم شهرستان عنوان داشت:باید مردم را درک کرد، ۷۵ درصد از مردم شهرستان از خرده مالکین شهرستان هستند و با از بین رفتن محصول چیزی در بساط ندارند .

وی اظهار کرد:دنبال مصوبه دولت هستیم و دنبال آن هستیم که برای هر هکتار زمین کشاورزی دو میلیون وام بلاعوض بدهند و همچنین به هر هکتار ۵ میلیون وام ارزان قیمت بدهند که این پیشنهادات باید از طریق منابع دولتی تامین شود تا بانک‌ها آن ها را پرداخت کنند.

انتهای پیام /ی

خسارت ۹۰ درصدی به محصول پسته شهرستان رفسنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.