سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران:

شوی لباس کاخ نیاوران تنها یک جمعه بازار فانتزی است

خلیل آبادی گفت: برگزاری شوی لباس در کاخ نیاوران و عرضه البسه‌ای خاص در آنجا با هدف تجاری و سودآوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکری به برگزاری شوی لباس در تالار آبی کاخ نیاوران اظهار کرد: شوی لباس در سال 77 در تالار آبی کاخ نیاوران به ثبت رسیده است و این سالن برای نمایش لباس‌های سلطنتی در نظر گرفته شده بود، اما به بهانه نمایش لباس‌ها و صنایع دستی شاهد برگزاری شوی لباس و تجارت البسه در آن مکان هستیم که این مسئله کاملا تجاری و با هدف سودآوری است.

وی با بیان اینکه به عنوان مسئول کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا ضمن اعلام حمایت تمام قد از هنر و تولیدات داخلی، متذکر می‌شوم، تأکید کرد: برگزاری شوی لباس با مجوز عرضه صنایع دستی در کاخ نیاوران، چیزی جز تشکیل یک جمعه بازار فانتزی نیست.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه عرضه محصولات مدرن طراحان امروزی در کنار تعداد محدودی پوشاک سنتی ایرانی کلاهی بر سر سازمان‌های صادر کننده مجوز این رویداد به اصطلاح فرهنگی شده است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین رویدادی با عنوان صنایع دستی جز مجوز ورود به مجموعه نبوده است و به جز چند اثر فاخر محصولات ارائه شده در تالار آبی فارغ از صنایع دستی ایرانی بوده است و طراحان غالبا طرح‌های مدرن خود را در نمایشگاه برای معرفی و فروش عرضه کردند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: آیا انتخاب تالار آبی کاخ نیاوران با این حجم از تردد مردم و این میزان جابجایی بار صرفا برای همشهریانی است که به جهت خرید آمده‌اند؟

وی با بیان اینکه آیا بنیاد مستضعفان فضایی برای برپایی این رویداد نداشت،تصریح کرد: به نظر می‌رسد صرفا پای مباحث مالی در میان است که این گونه چشم بر ارزش‌های تاریخی این مملکت بسته‌ایم.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: عدم تناسب برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها با فضای فرهنگی و تاریخی مجموعه سبب وارد شدن آسیب‌های جدی به این ملک تاریخی است.

عضو شورای شهر تهران افزود: از سازمان میراث فرهنگی تقاضا می‌کنم با پیگیری مجدانه پرونده املاک تاریخی و گردشگری تحت مالکیت بنیاد مستضعفان و نحوه مدیریت صحیح این مکان را جایگزین این فرهنگ جمعه بازاری کند.

خلیل‌آبادی در پایان نسبت به عدم تحقق وعده مسئولان مترو در بازگرداندن آب به چشمه علی به این محل در تاریخ 15 تیر ماه تذکر داد و از رئیس شورا خواستار پیگیری این موضوع شد.

انتهای پیام/

تذکر خلیل آبادی در رابطه با محقق نشدن وعده‌های مسئولان مترو برای بازگرداندن آب به چشمه علی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.