سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حمایت ۵۵ قبیله و عشیره حلب از تلاش‌های ارتش سوریه

۵۵ عشیره و قبیله در استان حلب در شمال سوریه بر ایستادگی کامل خود در کنار ارتش سوریه برای مقابله با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ۵۵ عشیره و قبیله در استان حلب در شمال سوریه بر ایستادگی کامل خود در کنار ارتش سوریه برای مقابله با تروریسم تاکید کردند.

منابع خبری سوریه اعلام کردند نشستی روز شنبه با حضور روسا و بزرگان ۵۵ عشیره و قبیله در استان حلب برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست بر آمادگی خود برای ایستادگی در کنار ارتش سوریه درمبارزه با تروریسم و مقابله با حضور نظامیان خارجی ترکیه، آمریکا و فرانسه در خاک سوریه با هدف حفظ وحدت، یکپارچگی و حاکمیت این کشور تاکید کردند.

منابع خبری افزودند شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند با تشکیل یک صف واحد در کنار ارتش سوریه هستند و از تلاش‌های ارتش درمبارزه با تروریسم، مقابله با مداخلات خارجی در امور داخلی سوریه و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور پشتیبانی می‌کنند.

این نشست تحت عنوان «پاسخ به دخالت آمریکا، فرانسه و ترکیه در سوریه» تشکیل شد و شرکت کنندگان درپایان نشست با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند عشایر و قبایل عرب و کرد در استان حلب در کنار ارتش عربی سوریه به ریاست بشار اسد برای مقابله با تجاوز و دشمنی ترکیه و حامیان آن به ویژه آمریکا و فرانسه و دیگر کشور‌های غربی می‌ایستند.

قبایل کرد و عرب در استان حلب همچنین بر آمادگی خود در پشتیبانی از ارتش سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی با هدف پاکسازی کشور از عناصر تروریستی و اخراج همه گروه‌های غیر قانونی از اراضی سوریه تاکید کردند.

نویران محمد نماینده کرد‌های حلب و حومه آن هر گونه تلاش خارجی برای مداخله در امور داخلی سوریه را مردود دانست. وی افزود مقامات و گروه‌های ملی کرد با هرگونه تلاش برای تجزیه سوریه مخالفند.

شیخ محمد خیر دیاب الماشی رئیس قبیله البوبنا بر مخالفت خود با اشکال مختلف تجاوز و حمله به خاک سوریه تاکید و اعلام کرد سوری‌ها در صف واحدی در کنار نیرو‌های شجاع و قهرمان ارتش برای دفاع از سرزمین سوریه باقی خواهند ماند.

شیخ قدور عبد الرزاق رئیس قبیله البکاره نیز در این نشست هر گونه حضور نیرو‌های آمریکایی، فرانسوی و ترکیه‌ای در داخل سوریه را مردود دانست. وی افزود قبایل و عشایر عرب و کرد در کنار هم می‌ایستند تا سوریه کشوری متحد و یکپاچه باقی بماند.

انتهای پیام/

نشست عشایر سوریه در حمایت از ارتش این کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.