سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران‌های سیل‌آسا و رانش زمین در ژاپن/۹۷ نفر کشته و ناپدید شدند

بر اثر وقوع باران‌های سیل‌آسا و رانش زمین در ژاپن، تاکنون دست‌کم ۴۹ نفر جان خود را از دست داده‌ و بیش از ۴۸ نفر نیز ناپدید شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رسانه‌های ژاپن از افزایش شمار قربانی‌های باران‌های سیل‌آسا و رانش زمین در مناطق مرکزی و غربی این کشور خبر دادند.

تلویزیون دولتی «NHK» ژاپن روز شنبه اعلام کرد که در پی بارانهای سیل‌آسا و رانش زمین در غرب و مرکز ژاپن تاکنون دست‌کم ۴۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۴۸ نفر نیز ناپدید شده‌اند.

همچنین، بیش از ۱.۶ میلیون نفر نیز مجبور شدند خانه هایشان را ترک کنند و به ۳.۱ میلیون نفر دیگر نیز توصیه شده منطقه را ترک کنند.

سازمان هواشناسی ژاپن ضمن بی‌سابقه خواندن وقوع این بارانهای سیل‌آسا در ۴ منطقه در غرب جزیره «هونشو»، به مردم هشدار داد در مواجهه با رانش زمین، افزایش سطح آب رودخانه‌ها و وزش باد‌های شدید هوشیاری خود را حفظ کنند.

برخی قربانیان بر اثر سقوط درون رودخانه، مدفون شدن در زیر لاشه‌ی درختان و ساختمان‌ها و یا به دلیل رانش زمین کشته شده‌اند.

به گفته مقامات ژاپن حدود ۴۸ هزار نیروی پلیس، آتش نشان و اعضای نیرو‌های دفاعی این کشور در حال کمک به مناطق حادثه زده هستند. برخی مسیر‌های ارتباطی و کمک‌رسانی نیز مسدود شده اند.

انتهای پیام/

افزایش شمار قربانیان باران‌های سیل‌آسا و رانش زمین در ژاپن به 49 نفر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.