سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ، بنیادگرایی را عامل ممانعت از برقراری صلح در خاورمیانه دانست

رهبر کالتولیک‌های جهان اعلام کرد با احداث دیوارها، اشغال سرزمین‌ها و تعصب مذهبی هرگز نمی‌توان صلح را به خاورمیانه آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کالتولیک های جهان امروز شنبه در حمایت از مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، گفت با احداث دیوارها، اشغال سرزمین ها و تعصب مذهبی هرگز نمی توان صلح را به خاورمیانه آورد.

وی حین سخنرانی در اختتامیه نشست سران مذهبی مسیحیت ضمن اعلام موضع خود مبنی بر احترام به قدس، از حل منازعات بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت: آتش بسی که در میان دیوارها محاصره شده است و نمایش قدرت هرگز به صلح منتهی نمی شود بلکه فقط موجب تمایل به گوش دادن و مشارکت در مذاکرات می شود.

پاپ افزود: اجازه دهید به بهره برداری اندک از رنج بسیاری از انسان ها، اشغال سرزمین های بیشتر و در نهایت، جداکردن انسان ها از کنار هم پایان داده شود.

وی  با اشاره به ضرورت نابودی سلاح ها، خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: شما نمی توانید از صلح صحبت کنید در حالی که مخفیانه در ذخیره سلاح ها از بقیه سبقت می گیرید.

پاپ فرانسیس پیش از این ضمن انتقاد از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان، اعلام کرد عوام گرایی راه حل مقابله با بحران مهاجران نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.