سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب های بد حجابی یکی از عوامل تزلزل در کانون خانواده

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان بد حجابی را یکی از عاملان مهم و اساسی تزلزل در کانون خانواده دانست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فاطمه بابا سالاری مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان در نشست خبری هفته ی عفاف و حجاب با اصحاب رسانه و با حضور فعالان جنبش دانشجویی استان اصفهان، با اشاره به تاکید دین مبین اسلام مبنی بر  حیا ، عفاف و حجاب افزود : درباره حجاب در قرآن کریم در ابتدا به عفت و پاکدامنی آقایان تاکید شده و عنوان شده که مردان نگاه خود را از آنچه که نباید ببینند پوشیده بدارند.

وی با اشاره به توجه بیشتر به زنان در بحث عفاف و حجاب افزود: زنان از لطافت و ظرافت خاصی برخوردارند و اگر این ظرافت ها در جامعه پوشیده نشود امکان به وجود آمدن انحرافاتی در جامعه وجود خواهد داشت و به همین خاطر در بحث عفاف و حجاب بر زن ها بیشتر تاکید شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان با اشاره به اینکه حجاب یک امر شخصی نیست بلکه یک هنجار اجتماعی است بیان کرد: برخی از افراد معتقدند که حجاب یک امر شخصی است و در واقع حریم خصوصی فرد بشمار می رود ؛ در حالی که این تصور اشتباه است .

وی ادامه داد:  براساس موازین اسلامی پوشش نامناسب یک هنجار اجتماعی است و آسیب های جدی را برای جامعه اسلامی به همراه دارد؛ در این شرایط آقایان در برخورد مستقیم با خانم های بد حجاب دچار تزلزل شده  و در زندگی شخصی و خانوادگی با مشکل هایی اساسی رو به رو می شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از طلاق های امروزی ناشی از وضعیت بد حجابی در جامعه است افزود: اگر در جامعه ی ما حجاب و پوشش مناسبی وجود داشته باشد مردان و زنان جامعه  درگیر انحراف های اجتماعی نمی شوند.

وی به اشاره به نگاه ابزاری جامعه ی امروز به زنان گفت: بزرگترین ستمی که بر یک زن می توان داشت این است که وقتی می تواند حضوری اجتماعی، سالم و خوبی را داشته باشد صرفا از آن ها استفاده های ابزاری می شود.

انتهای پیام/ س

نشست خبری هفته عفاف و حجاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.