به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ابراهيم سحرخيز با تاكيد بر اينكه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از توجه به علوم واردات غربي براي تدوين كتب پرهيز و خودداري شده است، افزود: بازنگري كتب در سيستم آموزشي جديد به ويژه در علوم انساني بايد از بهره گيري از علوم وارداتي غربي دوري كرده و از علوم اسلامي استفاده شود.
وي، بر لزوم بهره گيري از معلماني با تحصيلات بالا در مقطع آموزشي ابتدايي تاكيد كرد و يادآورشد: در زمان حاضر بيش از 50 درصد معلمان مقطع ابتدايي داراي تحصيلات كارشناسي بوده و حتي در جذب نيروهاي با تحصيلات كارشناسي و بالاتر توجه جدي صورت گرفته است.
سحرخيز، با بيان اينكه فقط تعداد كمي از معلمان قديمي در زمان حاضر در مدارس ابتدايي حضور دارند و طي سالهاي آتي بازنشسته مي شوند، اظهاركرد: ساير معلمان داراي تحصيلات زير كارشناسي نيز با سخت گيري هاي لحاظ شده در نظام آموزشي به خودي خود از سيستمآموزشي خارج مي شوند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش، اجراي تمامي بندها و برنامه ريزي هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را نيازمند همكاري و تعامل تمامي دستگاه ها و نهادهاي ذيسهم دانست و گفت: بايد تمامي اين دستگاه ها در كنار آموزش و پرورش ورود پيدا كرده و براي رفع نواقص و كاستي موجود در سيستم فعلي و نظام آموزشي طراحي شده كمك كنند.
وي، خاطر نشان كرد: نبايد انتظار داشت كه اين سيستم آموزشي از ابتداي آغاز به كار تمامي مشكلات را حل كرده و بايد منتظر اصلاح و تكميل آن طي سالهاي آتي بود.
سحر خيز، به سهم خانواده ها در اين سند اشاره كرد و افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در اين سند، خانواده ها نقش اساسي در تكميل محتواي آموزشي به دانش آموزان داشته و بايد در نحوه ارائه آموزش هاي صورت گرفته سهيم و دخيل باشند، تا به اين طريق دانش آموزان از ظرفيت هر دو جمع به صورت مشترك بهره مند شوند./س