سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطعام 800 زائر پاکستانی در حرم مطهر رضوی

رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: روزانه ۸۰۰ زائر پاکستانی از غذای متبرک حضرت رضا (ع) بهره مند می‌شوند

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، حجت‌الاسلام ملکوتی‌تبار افزود: در میان زائران خارجی که از کشور‌های مختلف مثل افغانستان، پاکستان، هند، لبنان، سوریه، اندونزی، کویت، قطر، امارات، بحرین، عربستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاتارستان، روسیه و ترکیه به قصد زیارت امام رضا (ع) به حرم مطهر می‌آیند، محرومیت زائران پاکستانی بیشتر مشهود است.

وی گفت: زائران پاکستانی سختی‌های زیادی را در طول سفر به مشهدالرضا (ع) متحمل می‌شوند و این گروه از زائران امام رضا (ع) قبلا برای آمدن به ایران به شهر کویته پاکستان می‌رفتند و در آنجا باید تعدادشان به ۲۰۰ نفر می‌رسید که به آن‌ها ۷ دستگاه اتوبوس بدهند.

رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین المللی آستان قدس رضوی افزود: اتوبوس‌ها از کویته پاکستان به صورت زمینی و با اسکورت مسلح با امنیت می‌توانستند به میرجاوه جمهوری اسلامی ایران بیایند. این فاصله مخاطرات زیادی در طول سفر برای آن‌ها داشت و همین‌طور انفجار‌ها و ترور‌هایی صورت می‌گرفت که بسیاری از شیعیان پاکستانی در این مسیر شهید شدند.

ملکوتی تبار گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و بالاخص تولیت آستان قدس رضوی دستور ویژه‌ای در خصوص کمک به زائران پاکستانی صادر کردند و همه خادمان رضوی تا جایی که می‌توانند باید مشکلات آن‌ها را حل کنند.

وی اقزود: ستاد خدمات ویژه به زائران پاکستانی تشکیل شده است و آستان قدس رضوی با همکاری استانداری خراسان رضوی، استانداری سیستان و بلوچستان و نهاد‌های مرتبط برای تسهیل زیارت این گروه از زائران حرم مطهر رضوی در این ستاد فعالیت میکنند.

انتهای پیام//م. ن

اطعام زائر ان پاکستانی  در حرم مطهر رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.