سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مخترعین ایرانی؛

از عینکی که به نابینایان توان دیدن می‌دهد تا پوست مصنوعی که به یاری‌تان می‌شتابد

محققان موفق به طراحی وسایلی شده‌اند که بسیار کارآمد و موثر به کمک افراد می‌آید و زندگی آنها را متحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع مختلف را به دنبال دارد که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از محصولات ساخته شده و اختراعات جهانی بپردازیم.

انقلاب در طراحی جدید آسانسورها

محققان برای اولین بار موفق به ساخت آسانسوری شده‌اند که علاوه بر حرکت به صورت عمودی و بالا و پایین رفتن ؛ حرکت افقی هم دارد و به طرفین هم حرکت می‌کند، این شرکت برای به حرکت درآوردن آسانسور‌ها از فناوری شناور مغناطیسی استفاده می‌کند و همین موضوع سبب حرکت آسانسور در طرفین می‌شود.

عینکی که به نابینایان قدرت دید می‌دهد

یکی از محققان عینکی برای کمک به نابینایان طراحی کرده است که به آن‌ها توان دیدن می‌دهد و چشم انداز رو به روی نابینایان را به آن‌ها نشان می‌دهد، این دوربین ویدئو‌های با کیفیتی را ضبط می‌کند و همچنین به کمک الگوریتم‌های خاص تصاویر را بزرگ‌نمایی می‌کند و همین موضوع توان دیدن به افراد می‌دهد.

بررسی حیات در مریخ به کمک کاوشگران جدید

به تازگی کاوشگری طراحی و تولید شده است که از سطح کره مریخ تصویر برداری می‌کند و اطلاعات مربوط به حیات و آب در این کره را اندازه‌گیری می‌کند به گفته محققان هدف از طراحی این کاوشگر سنجش میزان حیات در سطح کره زمین است.

پوست مصنوعی با قابلیت انتقال حس لامسه تولید شد

محققان پوست الکترونیکی را طراحی کرده‌اند که مجهز به سنسور‌هایی برای انتقال حس لامسه است؛ این پوست مصنوعی از مواد پارچه‌ای و پلاستیکی ساخته شده است و می‌تواند درد را تشخیص بدهد؛ پوست مصنوعی برای افرادی که قطع عضو شده‌اند بسیار کارآمد عمل می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.