سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام ترم تابستانی دانشگاه آزاد از امروز

دانشجویان دانشگاه آزاد از امروز می توانند برای ثبت نام ترم تابستانی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمان شروع کلاس‌ها در دوره تابستان دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۳ تیر آغاز و تا  یکم شهریور به مدت ۶ هفته و هر هفته ۳ جلسه تداوم خواهد داشت همچنین زمان برگزاری امتحانات نیز از یکشنبه ۴ تا ۱۰ شهریور خواهد بود.

دانشجویانی که ۱۰ واحد درسی باقیمانده دارند، می‌توانند تا این سقف نسبت به انتخاب واحد دوره تابستان اقدام کنند و اخذ دروس وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) و روخوانی قرآن کریم علاوه بر ۸ واحد، بلامانع است.

 مقرر شده دوره تابستان ترجیحاً در یکی از واحد‌ها یا مرکز هر استان برگزار شود تا ضمن تجمیع دانشجویان و به حد نصاب رسیدن تعداد دانشجویان در هر کلاس، کاهش هزینه‌ها را نیز به همراه داشته باشد؛دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند برای گذراندن دوره تابستان دانشگاه آزاد اسلامی با پرداخت شهریه ثبت نام کنند.

روند پرداخت شهریه در ترم تابستان

شهریه‌ دوره تابستان برای دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای، دامپزشکی تا حداکثر 6 واحد درسی، یک دوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است، در صورتی‌که دانشجو بیش از 6 واحد انتخاب داشته باشد دو سوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است.

ارائه دروس در دوره‌ تابستان اختیاری بوده و ترجیحا در واحد دانشگاهی مرکز استان برگزار می‌شود، تمامی دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترای حرفه‌ای دامپزشکی می‌توانند در واحد محل تحصیل به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی واحد دانشگاهی مبدا ثبت‌نام خود را انجام دهند.

اخذ یا تمدید پایان‌نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان‌پذیر نیست و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در نیم سال دوم سال تحصیلی 96-97 واحد پایان‌نامه را اخذ  یا تمدید کرده‌اند نیازی به ثبت‌نام در دوره تابستان را ندارند و تا پایان شهریور ماه می‌توانند از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

آن دسته از دانشجویانی که در نیم سال دوم سال تحصیلی 96-97 درس یا دروس جبرانی باقیمانده دوره را به همراه پایان‌نامه اخذ کرده و نتوانسته‌اند درس یا دروس را در نیم‌سال دوم بگذرانند در صورت اخذ درس یا دروس جبرانی در دوره تابستان تا پایان شهریور ماه نمی‌توانند از پایان نامه خود دفاع کنند؛ این دسته از دانشجویان باید در 9 سال اول سال تحصیلی 97_98 مجددا پایان‌نامه را ثبت‌نام کنند.

ارائه درس یا دروس ثبت‌نام ارزیابی جامع و اخذ یا تمدید رساله در دکترای تخصصی در دوره تابستان امکان‌پذیر نیست؛ دانشجویان مقطع دکترای تخصصی که در نیم سال دوم سال تحصیلی 96-97 نسبت به ثبت‌نام ارزیابی جامع اقدام کرده‌اند و واجب شرایط شرکت در ارزیابی جامع در نیمه اول تیرماه 97 هستند، نیازی به ثبت‌نام در دوره تابستان را ندارند، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (دولتی، غیردولتی) با ارائه معرفی‌نامه از دانشگاه محل تحصیل خود می‌توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان است ثبت‌نام و انتخاب واحد کنند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saeed.mir
۱۱:۵۹ ۲۳ تير ۱۳۹۷
با سلام
خواهشمنديم براي ثبت نام ترم تابستان سايت دانشگاه را باز كنيد با تشكر.