سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب‌شیرین‌کن سیراف به ۴۷ روستا آب‌رسانی می‌کند

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه آب‌شیرین‌کن سیراف علاوه بر شهر‌ها به ۴۷ روستا آب‌رسانی می‌کند گفت: در اجرای طرح آب‌رسانی به شهرستان جم وزارت نفت ۱۰۸ میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود نصوری با اشاره به بحران کم‌آبی در روستا‌های استان بوشهر اظهار داشت: تمام روستا‌های استان تحت پوشش نوبت بندی آبرسانی قرار دارند.

وی از وجود ۶۲۳ روستا در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: از این تعداد روستا ۴۳۰ روستا به شبکه آبرسانی روستایی متصل هستند که ۸۴ هزار انشعاب خانگی ایجاد شده است.

اختصاص ۱۷ میلیون متر مکعب آب به انشعابات خانگی روستا‌های استان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از توزیع سالانه ۱۷ میلیون متر مکعب آب به انشعابات خانگی روستا‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۹۱ هزار انشعاب در روستا‌ها به صورت خانگی و صنعتی فعال است که ۲۰ میلیون متر مکعب در سال آب توزیع می‌شود.

نصوری با بیان اینکه بیشترین مصرف روستایی در بخش خانگی است تصریح کرد: آبی که در شبکه آبرسانی روستا‌ها توزیع می‌شود سرانه هرنفر ۲۵۵ لیتر است و این در حالی است که استاندارد مصرف برای هر نفر ۱۴۰ لیتر در بهترین شرایط تعیین شده است.

وی، با تاکید بر مشارکت همه جانبه مشترکان برای مدیریت مصرف آب گفت: برای حل تنش آبی مشترکان روستایی باید مدیریت مصرف مدیریت را در دستور کار خود قرار دهند این در حالی است که مدیریت تقاضا مشکل بحران آبی را تشدید می‌کند.

۱۸۰ روستای استان بوشهر با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با بیان اینکه برخی مناطق با تانکر، به آنان آبرسانی می‌شود خاطر نشان کرد: به بیش از ۱۸۰ روستای استان بوشهر با تانکر آبرسانی می‌شود که افزایش تانکر‌ها در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

نصوری، فرسودگی شبکه‌های آبرسانی را یکی از علل تشدید بحران آب در روستا‌ها دانست و افزود: طول شبکه‌های آبرسانی روستایی استان بوشهر بیش از ۶ هزار کیلومتر است که فرسودگی شبکه‌ها از ۳۵ درصد تا ۶۰ درصد متصور است که نوسازی این شبکه‌ها نقش مهمی در توزیع عادلانه آن و کاهش بحران در روستا‌ها دارد.

وی مدیریت مصرف آب، تفکیک آب آشامیدنی از آب فضای سبز و احشام، استفاده از شیر‌های کاهنده مصرف را مهم‌ترین راهکار در حل بحران آب در روستا‌ها دانست و تاکید کرد: مشترکان آب در روستا‌ها با مدیریت مصرف می‌توانند به برون‌رفت از تنش آبی کمک کنند.

صدور مجوز ۱۰۰ هزار متر مکعب آب برای شیرین سازی آب در استان بوشهر

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار متر مکعب برای شیرین سازی آب برای شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر مجوز صادر شده که بخشی از آن‌ها به روستا‌ها اختصاص دارد.

نصوری از اجرای طرح آب شیرین‌کن سیراف در کنگان خبرداد و بیان کرد: این طرح که با همکاری وزارت نفت اجرایی شده دارای ۲۸ هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت تولید است که علاوه بر آبرسانی به شهر‌های جم ۴۷ روستا از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی، با اشاره به روند اجرای طرح آب شیرین سیراف به جم گفت: این طرح روند اجرایی مطلوبی دارد که پیش بینی می‌شود سال آینده وارد مدار تولید و توزیع شود.

نصوری از تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح آب شیرین‌کن سیراف خبرداد و خاطرنشان کرد: در اجرای طرح آب‌رسانی به شهرستان جم از طریق تاسیسات آب شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی علاوه بر اعتبارات استانی، وزارت نفت ۱۰۸ میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

صدور مجوز تاسیس آب شیرین‌کن ۵ هزار متر مکعبی عسلویه

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از صدور مجوز آب شیرین‌کن عسلویه خبرداد و افزود: برای تامین آب روستا‌های شهرستان عسلویه علاوه بر صدور مجوز تاسیس آب شیرین‌کن ۵ هزار متر مکعبی، در منطقه ویژه پارس جنوبی نیز آب فضای سبز با آب آشامیدنی تفکیک می‌شود که این ظرفیت هم در شبکه آبرسانی توزیع می‌شود.

نصوری با اشاره به تدوین آب شیرین‌کن نوار ساحلی تنگستان تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت تولید ۷۵۰۰ متر مکعب آب در روز، پس از برطرف شدن مشکلات آن، عملیات اجرایی آن از سرگرفته می‌شود و آب روستا‌های نوار ساحلی تنگستان تامین می‌کند.

وی، از تامین آب روستا‌های هلیله و بندرگاه خبرداد و بیان کرد: با توافقات انجام شده یک‌هزار متر مکعب آب در شبانه روز از نیروگاه اتمی بوشهر به این دو روستا منتقل می‌شود و برای جزیره شیف نیز آب شیرین کن با ظرفیت مورد نظر ایجاد می‌شود.

انشعاب آب باغ ویلا‌ها در مناطق مختلف استان بوشهر قطع شد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از قطع آب باغ ویلا‌ها در مناطق مختلف استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: تاکنون انشعاب آب ۱۰۰ باغ ویلا در مناطق روستایی استان بوشهر قطع شده و به زودی ۵۰ انشعاب آب این مکان‌ها قطع می‌شود.

نصوری با اشاره به شناسایی انشعابات غیر مجاز در خطوط انتقال آب بیان کرد: این انشعابات در حال قطع شدن هستند که می‌تواند نقش مهمی در حل بخشی از مشکلات آبرسانی در روستا‌ها باشد.

وی، از اجرای آب چرخانی در صنایع پتروشیمی خبرداد و افزود: با اجرای این طرح آب تا ۸۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود که این صرفه جویی می‌تواند نقش مهمی در حل بحران برخی نقاط داشته باشد.

تغییر رفتار در مصرف در آب یک ضرورت است

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر، نوبت‌بندی در توزیع آب را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تغییر رفتار در مصرف در آب یک ضرورت است که برای توزیع عادلانه آب در شبکه‌های توزیع روستایی نوبت‌بندی ۱۲ ساعته تا ۲۴ ساعته امری ضروری است.

نصوری با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب افزود: بیشتر مشترکان بالاتر از الگو، آب را مصرف می‌کنند که باید آب فضای سبز و دام و احشام را با آب آشامیدنی تفکیک کنند که تحقق این مهم ۳۰ درصد به ظرفیت آب استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.