سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از قاچاق یک مجسمه دو هزار ساله در کابل

منسوبین اداره مبارزه با جرایم سنگین وزات امور داخله یک مجسمه بودا را با قدمت دو هزار ساله از داخل یک دکان در مربوطات ناحیه هفدهم شهر کابل کشف و ضبط کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منسوبین اداره مبارزه با جرایم سنگین وزات امور داخله یک مجسمه بودا را با قدمت دو هزار ساله از داخل یک دکان در مربوطات ناحیه هفدهم شهر کابل کشف و ضبط کردند.

 سمونوال محمد قیس سرگند، سرپرست اداره مبارزه با جرایم سنگین وزارت امور داخله گفت: تصمیم شورای عالی سترمحکمه به اداره مبارزه با جرایم سنگین وزارت امورداخله وظیفه سپرده شده است تا از قاچاق و فروش آثار باستانی در کشور جلوگیری نماید.

به گفته وی، مامورین جرایم سنگین در حالی موفق به کشف و ضبط این مجسمه شدند که قاچاقبران آثار باستانی آن را در داخل یک دکان در ناحیه هفدهم شهر کابل جابجا نموده و در بدل سیصد هزار دالر می خواستند به فروش برسانند.

مسئولین مبارزه با جرایم سنگین می افزایند که با توجه به بررسی های ابتدائی هیئت باستان شناس، این مجسمه از سنگ مخصوص ساخته شده است که دو هزار سال قدمت تاریخی دارد و قاچاقبران آثار باستانی آن را از مربوطات ولایت کاپیسا به دست آورده بودند.

قابل ذکر است که یک تعداد سنگ های قیمتی و سکه تاریخی نیز همراه با این مجسمه به دست پلیس افتاده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.