سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛

اروگوئه - فرانسه، خروس‌ها در اندیشه عبور از تیم بدون کاوانی/ برزیل - بلژیک، فینال زودهنگام در کازان آرنا

مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از امروز با برگزاری ۲ دیدار نخست این مرحله آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 روسیه؛ از امروز با برگزاری دو دیدار نخست این مرحله آغاز می شود. در دیدار نخست اروگوئه مقابل فرانسه قرار می گیرد و در مسابقه بعدی برزیل به مصاف بلژیک می رود. برنده این دو دیدار در مرحله نیمه نهایی به یکدیگر برخورد می کنند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

اروگوئه - فرانسه (ساعت 18 و 30 دقیقه)

اروگوئه و فرانسه نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی را برگزار می کنند. دو تیمی که مسیر سختی به خصوص از مرحله حذفی برای رسیدن به فینال دارند و یک مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتند و امروز یکی از آنها حذف می شود.البته تیم صعود کننده در نیمه نهایی کاری بسیار مشکل برای صعود به فینال دارد و باید به مصاف برنده بلژیک و برزیل بروند. مسیری که بسیار دشوار تر از سمت دیگر جدول و جایی که تیم های انگلیس، کرواسی ، روسیه و سوئد حضور دارند، است.

اروگوئه که در دور گروهی با سه پیروزی در گروه نخست با اقتدار راهی مرحله بعد شد، در یک هشتم نهایی به پرتغال برخورد کرد و توانست دو بر یک این تیم را شکست دهد و گام به دیدار یک چهارم و مصاف با تیم مدعی و قدرتمند فرانسه بگذارد. اروگوئه تاکنون دو بار قهرمان جام جهانی شده که مربوط به دوره نخست و دوره چهارم جام جهانی است و امیدوارند با یکی از بهترین نسل های تاریخ کشورشان دوباره فینال جام جهانی را تجربه کنند. آنها هشت سال قبل به نیمه نهایی رسیدند و از رسیدن به فینال بازماندند و این دوره احتمالا آخرین شانس نسل طلایی اروگوئه برای رسیدن به فینال جام جهانی و حتی قهرمانی در این رقابتها است. زوج خط دفاع مقتدر با حضور گودین و خیمنز و زوج خط حمله زهردار با حضور سوارز و کاوانی مهمترین نقطه قوت اروگوئه محسوب می شود که هواداران این تیم را برای درخشش بیشتر در این جام امیدوار کرده است. البته ادینسون کاوانی که در دیدار مقابل پرتغال درخشش فوق العاده ای داشت و هر دو گل تیمش را به ثمر رساند، در همان مسابقه مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. اتفاقی که باعث نگرانی شدید هواداران اروگوئه شد. البته این بازیکن دیروز در آخرین تمرین پیش از مصاف با فرانسه شرکت کرد اما ممکن است در ترکیب اصلی اروگوئه قرار نگیرد و نتواند 90 دقیقه کامل بازی کند.

در طرف مقابل تیم ملی فرانسه نیز در گروهش به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد و در یک هشتم ، در یکی از بهترین بازیهای جام، آرژانتین را با نتیجه چهار بر سه شکست داد و به یک چهارم رسید و حالا باید به مصاف اروگوئه برود. فرانسوی ها که تنها یک بار در سال 1998 قهرمان جهان شده اند، امسال با توجه به ستارگان پرشماری که در تیمشان دارند، بسیار به قهرمانی دوباره امیدوارند و هیچ مقامی جز قهرمانی هواداران فرانسوی را راضی نمی کند. خروس ها به خصوص در خط هافبک و حمله ستارگان بزرگی در ترکیب تیمشان دارند که هر کدامشان می تواند سرنوشت یک مسابقه را عوض کند. حضور پوگبا و کانته در میانه میدان و گریزمن و امباپه در خط حمله ، تیم دشان را به مدعی قهرمانی تبدیل کرده است.

آمار بازی

  • فرانسه فقط یک مسابقه از هشت دیدار قبلی اش را مقابل اروگوئه پیروز شده است. (چهار مساوی و سه برد برای اروگوئه)
  • اروگوئه در آخرین مسابقه خود مقابل فرانسه در سال 2013 در دیدار دوستانه با تک گل سوارز با یک گل پیروز شد.
  • این دو تیم در جام جهانی تاکنون سه بار به مصاف هم رفتند که اروگوئه یک بار پیروز شده است ( دو بر یک در سال 1966) و دو بازی نیز با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. (2002 و 2010)
  • دیدیه دشان سرمربی فرانسه امشب در حالی برای هشتاد و یکمین بار روی نیمکت خروس ها می نشیند که نخستین بار در یک دیدار دوستانه در سال 2012 مقابل اروگوئه روی نیمکت این تیم نشست.مسابقه ای که با تساوی بدون گل به پایان رسید.
  • فرانسه در 9 بازی اخیری که در جام جهانی مقابل تیم های آمریکای جنوبی انجام داده ، بدون شکست بوده است.
  • اروگوئه هر چهار مسابقه ای که در این جام برگزار کرده را پیروز شده است و اگر امروز هم ببرند به پنج پیروزی پیاپی می رسند. آنها آخرین بار که پنج پیروزی پیاپی در جام جهانی به دست آوردند، در جام های جهانی 1950 و 1954 بود و هرگز در یک تورنومنت جام جهانی جداگانه پنج برد پیاپی کسب نکرده اند.
  • امباپه مهاجم 19 ساله فرانسه در این جام تاکنون سه گل به ثمر رسانده است و به نخستین بازیکن زیر 20 سال در جام جهانی تبدیل شده که این تعداد گل به ثمر می رساند.
  • سه گل آخر اروگوئه در این تورنومنت توسط کاوانی به ثمر رسیده است. بازیکنی که حضورش در ترکیب آبی آسمانی ها در بازی امروز ، مبهم است.

ترکیب احتمالی اروگوئه:

موسلرا، کاسارس ، خیمنز، گودین، لاکسالت، توریرا، وسینو، ناندز، بنتانکور، سوارز ، استوانی

ترکیب احتمالی فرانسه:

لوریس، پاوارد، واران، اومتیتی، هرناندز، کانته، متوئیدی، پوگبا، امباپه، گریزمن، ژیرود

برزیل - بلژیک (ساعت 22 و 30 دقیقه)

دومین دیدار امروز را برزیل و بلژیک در ورزشگاه کازان آرنا برگزار می کنند . این دو تیم از بهترین و پرستاره ترین تیم های جام محسوب می شوند و شاید بدشانسی آنها باشد که در این مرحله با یکدیگر برخورد کردند، دیداری که حتی می توانست در فینال جام جهانی 2018 برگزار شود اما با بدشانسی باید در مرحله یک چهارم به مصاف هم بروند.

بسیار از هواداران و کارشناسان فوتبال ، برزیل را شانس نخست قهرمانی در جام جهانی 2018 می دانند. این تیم از خط دروازه تا نوک حمله دارای ستاره است و تقریبا در تمامی نقاط، ( به جز دفاع راست که با مصدومیت آلوز و دنیلو ، فاگنر بازی می کند) یکی از بهترین بازیکنان دنیا رو برای آن پست در اختیار دارند. برزیل البته جام را با مساوی مقابل سوئیس و نه چندان قدرتمندانه آغاز کرد اما هر چه گذشت، آنها تیم بهتری شدند و در مرحله گروهی نیز با صدرنشینی راهی یک هشتم شدند. پرافتخارترین تیم جهان، در یک هشتم مکزیک را با دو گل شکست داد و به این مرحله رسید و حالا باید مقابل تیم قدرتمند بلژیک بازی کنند. خبر خوش برای برزیلی ها، بازگشت داگلاس کوستا به میادین است. وینگر تکنیکی برزیل که دو بازی آخر سلسائو را به دلیل مصدومیت از دست داد، به تمرینات این تیم بازگشته و احتمال دارد در دیدار امشب به عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود.

بیشتر بخوانید:

احتمال غیبت مهاجم تاثیر اوروگوئه در بازی مقابل خروس‌ها

اسامی داوران مرحله یک چهارم نهایی / رقیب فغانی داور دیدار سوئد-انگلیس شد

آمارهایی خواندنی از جام جهانی 2018 روسیه

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

در طرف مقابل ، تیم ملی بلژیک که یکی از بهترین نسل های تاریخ خود را دارد، می تواند حتی برای نخستین بار در تاریخش ، قهرمان جهان شود. البته ابتدا باید از سد تیم قدرتمند برزیل به عنوان بزرگترین مانع برای رسیدن به آرزویشان عبور کنندو شیاطین سرخ اروپا جام را قدرتمندانه شروع کردند و با سه پیروزی در مرحله گروهی به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شدند و به طرف سخت جدول رفتند. احتمالا یکی از تلخ ترین پیروزی های تاریخ بلژیک برد یک بر صفر مقابل انگلیس در آخرین دیدار مرحله گروهی جام بود؛ زیرا اگر در گروه دوم  می شدند ، آنها به جای انگلیس در طرف آسان جدول قرار می گرفتند و برای رسیدن به فینال ، لازم نبود از جهنم عبور کنند. البته این موضوع شاید برای بلژیکی ها برخلاف انگلیسی ها، اهمیت زیادی نداشت و فقط می خواهند همه بازیهایشان را ببرند. بلژیک در مرحله یک هشتم و در بازی مقابل ژاپن فاصله ای با حذف نداشت اما توانست بازی دو بر صفر باخته را مقابل نماینده شایسته آسیا، پیروز شود و گام به این مرحله بگذارد. هواداران بلژیک می دانند که شاید سالها طول بکشد تا دوباره تیم ملی کشورشان ، دارای چنین نسل طلایی ای شود و به همین دلیل تمام امیدشان به قهرمانی در جام جهانی 2018 است.

آمار بازی:

  • این مسابقه، پنجمین مصاف برزیل و بلژیک محسوب می شود. سه پیروزی برای برزیل و یک برد برای بلژیک حاصل چهار دیدار قبل بوده است.
  • تنها مصاف قبلی دو تیم در جام جهانی، به جام جهانی 2002 برمیگردد که برزیل موفق شد با دو گل بلژیک را شکست دهد. برزیل در آن سال برای پنجمین و آخرین بار قهرمان جام جهانی شد.
  • بلژیک سه دیدار از چهار دیدار اخیرش را مقابل تیم های آمریکای جنوبی در جام جهانی باخته است.
  • برزیل در سه جام جهانی اخیر خود، مقابل تیم های اروپایی حذف شده است.
  • بلژیک در جام جهانی 2018 تاکنون 12 گل به ثمر رسانده است. آنها در هیچ تورنومنت رسمی دیگری، تاکنون بیش از 12 گل نزده اند.
  • برزیل در 15 دیدار اخیر خود در همه رقابتها شکست نخورده است.
  • بلژیک در 23 بازی آخر خود در همه رقابتها نباخته است.

ترکیب احتمالی برزیل:

آلیسون، فاگنر، سیلوا، میراندا، مارسلو، کاسیمیرو، پائولینیو، کوتینیو، ویلیان، نیمار، ژسوس

ترکیب احتمالی بلژیک:

کورتوا، فرتونگن، کمپانی، الدرویرلد، مونیر، کاراسکو، ویتسل، دی بروینه، مرتنز، هازارد، لوکاکو

انتهای پیام/

پیش بازی اروگوئه - فرانسه و برزیل - بلژیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.