سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲ ایستگاه پمپاژ آب در پلدختر

با پیگیری‌های خبرگزاری‌های تسنیم ۲ ایستگاه از ایستگاه‌های پمپاژ آب پلدختر که سال‌ها از آغاز عملیات اجرایی آن‌ها می‌گذرد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شهرستان پلدختر دارای ۵۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که ۳۸ هزار هکتار آن دیم است و علی‌رغم آب وهوای مناسب و خاک حاصلخیز همچنان در محرومیت به سر می‌برد چرا که با داشتن دشت‌های بزرگ و وسیعی مثل آمیران کوشکی، جلگه خلج، جایدر، بن بازه، رنگین بان، واشیان همچنان این دشت‌ها تشنه‌اند وبا وجود اینکه عملیات اجرایی برخی از این ایستگاه‌های پمپاژ ۱۵ سال شروع شده، ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده تا همچنان معضل بیکاری جوانان پلدختری به شهر‌های صنعتی کشیده شود.

  نعمت‌الله دستیاری فرماندار پلدختر اظهار داشت: در بازدیدی که به اتفاق مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان از ایستگاه‌های پمپاژ آب که مجری آن‌ها جهاد کشاورزی است صورت گرفت، مسائل و مشکلات ایستگاه‌های پمپاژ آب «جلگه خلج»، «ملیون»، «آمیران کوشکی» و «رنگین بان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد ایستگاه پمپاژ آب «جلگه خلج» و «آمیران کوشکی» در هفته دولت امسال به طور قطعی به بهره‌برداری برسد که با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژجلگه ۴۰۰ هکتار ار اراضی روستا‌های جلگه خلج و روبند آبی خواهند شد.

فرماندار پلدختر عنوان کرد: ایستگاه‌های پمپاژ آب «جایدر»، «واشیان» و «بن بازه» سه پروژه بسیار مهم در حوزه آبرسانی در سطح شهرستان پلدختر است که امسال در سفر استاندار لرستان به پلدختر مصوب شد فاز اول پروژه ایستگاه پمپاژ آب «دشت جایدر» به میزان هزار هکتار به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/د

۲ ایستگاه پمپاژ آب در پلدختربه بهره‌برداری می‌رسد

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.