سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷ درصدی مصرف آب شهرنشینان مازندرانی/ نبود مدیریت مصرف در بخش خانگی مازندران علت اصلی افزایش مصرف آب

میزان مصرف آب در مازندران با وجود ثابت ماندن تعداد مشترکان به دلیل نبود مدیریت مصرف بخصوص در بخش خانگی ۷ درصدی افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ذبیح الله ذاکری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی در استان سه ماه نخست امسال با ثبت ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در مقایسه با مدت مشابه، هفت درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه آب در مناطق شهری استان پنج هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه است، افزود: این میزان آب آشامیدنی را ۶۰۷ هزار مشترک آب شهری با جمعیتی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مصرف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: علت اصلی افزایش میزان مصرف آب با وجود ثابت ماندن تعداد مشترکان، گرمای هوا و نبود مدیریت مصرف بخصوص در بخش خانگی است.

ذاکری افزود: ۲۸ درصد منابع آب آشامیدنی استان به دلیل فرسودگی و شکستگی خطوط توزیع هر سال هدر می‌رود.

وی گفت: ۱۵ درصد منابع آب آشامیدنی در این بخش هدر می‌رود و دیگری، عامل ظاهری که ۱۳ درصد از هدررفت آب در این بخش مربوط به سرقت آب، کنتور‌های خراب و مصرف غیر مجازاست.

هفت هزار کیلومتر خطوط توزیع آب آشامیدنی استان از هزار و ۷۰۰ کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز به اصلاح و نوسازی دارد.
انتهای پیام/آ

افزایش مصرف آب شهرنشینان مازندرانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.