سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه تنگی نفس را در خانه درمان کنیم ؟

در مطلب زیر راهکار‌های خانگی برای درمان تنگی نفس به شما توصیه می‌کنیم و می‌گوییم علت آن چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   تنگی  نفس  زمانی است که شخص به سختی می‌تواند هوای کافی برای تنفس به ریه‌ها بکشد. تنگی نفس می‌تواند خفیف تا شدید باشد. در پزشکی به تنگی نفس، دیسپنیا (dyspenea) گفته می‌شود. تنگی نفس هر چند شایع، اما ناراحت کننده و استرس برانگیز است. خوشبختانه اگر تنگی نفس علامتی از یک بیماری جدی نباشد معمولا می‌توان آن را کنترل کرد.

در این مطلب راهکارهای خانگی برای درمان تنگی نفس به شما توصیه می‌کنیم و می‌گوییم علت آن چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. اگر مطمئن هستید که دلیل تنگی نفس‌تان، مشکل حاد و بیماری خاصی نیست می‌توانید با راهکارهای خانگی آن را کنترل کنید.


بیشتربخوانید  : راهکار طبیعی فوق العاده برای درمان آسم


درمان خانگی تنگی نفس

1. تنفس عمیق

نفس عمیق کشیدن یا تنفس شکمی به برطرف شدن تنگی نفس کمک می‌کند:

دراز بکشید و دستها را روی شکم بگذارید.
با بینی دم عمیق بگیرید، شکم را باد کنید و اجازه دهید ریه‌ها از هوا پُر شوند.
نفس‌تان را چند ثانیه نگه دارید.
نفس را به آرامی با دهان بیرون بدهید و ریه‌ها را کاملا خالی کنید.
این تمرین را 5 تا 10 دقیقه تکرار کنید.

این تمرین را می‌توانید چند بار در روز انجام دهید یا هر زمانی که دچار تنگی نفس می‌شوید. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که آرام و عمیق نفس بکشید، نه با عجله و سطحی.

2. تنفس با لبهای بهم فشرده

تمرین دیگری که کمک‌تان می‌کند تنگی نفس‌تان برطرف شود، نفس کشیدن با لبهای بهم فشرده است. این تنفس می‌تواند با کاستن از سرعت تنفس‌تان، کمک زیادی به شما بکند. مخصوصا اگر تنگی نفس‌تان به دلیل اضطراب باشد.

روی صندلی بنشینید و شانه‌های‌تان را رها کنید.
لبها را بهم بفشارید و در میان آنها، فاصله‌ی کوچکی باقی بگذارید.
با بینی چند ثانیه دم بگیرید.
با 4 شماره هوا را از لبهای بهم فشرده‌تان بیرون بدهید.
ده دقیقه به این مدل دم و بازدم ادامه دهید.
هر زمانی که احساس کردید نفس کم آورده‌اید این تمرین را انجام دهید و در طول روز آن را تکرار کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

3. در یک وضعیت راحت و مطمئن قرار بگیرید

قرار گرفتن در یک جای راحت یا دراز کشیدن کمک می‌کند بدن‌تان را رها کنید و بهتر نفس بکشید. اگر علت تنگی نفس‌تان، اضطراب یا تقلای زیاد است، این راهکار مفید خواهد بود. قرار گرفتن در وضعیت‌های زیر می‌تواند از فشار وارد بر راههای هوایی کم کرده و تنفس‌تان را بهتر کند:

نشستن روی یک صندلی یا مبل راحت که از سرتان هم حمایت کند.
تکیه دادن به دیوار جوری که کمرتان تکیه گاه داشته باشد.
ایستادن کنار یک میز و گذاشتن دستها روی میز جوری که از وزن وارد بر پاهای‌تان کم شود.
دراز کشیدن و حمایت از سر و زانوها با بالش.
4. استفاده از پنکه

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از پنکه دستی برای جریان انداختن هوا مقابل بینی و صورت می‌تواند از احساس تنگی نفس کم کند. نیروی هوا هنگام دم گرفتن باعث می‌شود احساس کنید هوای بیشتری به ریه‌ها می‌کشید. یادتان باشد این راهکار تنها زمانی کمک‌تان می‌کند که احساس تنگی نفس دارید، نه وقتی که تنگی نفس ناشی از یک مشکل دیگر باشد.

5. استنشاق بخار

استنشاق بخار می‌تواند به شما کمک کند راههای بینی‌تان تمیز شود که در نهایت برای تنفس راحت‌تر مفید است. گرما و رطوبت ناشی از بخار می‌تاند ترشحات ریه را رقیق کرده و از این طریق نیز از تنگی نفس بکاهد.

کاسه‌ای را از آب داغ پُر کنید.
چند قطره عصار‌ه‌ی نعنا فلفلی یا اوکالیپتوس به آن اضافه کنید.
صورت را روی کاسه بگیرید و حوله‌ای روی سرتان بیندازید.
نفس‌های عمیق بکشید و بخار را به ریه‌ها وارد کنید.
اگر آب تازه جوشیده است مراقب بخار آن باشید تا صورت‌تان نسوزد.
6. نوشیدن قهوه

درمان خانگی تنگی نفس

نوشیدن قهوه می‌تواند به تنگی نفس کمک کند زیرا کافئین موجود در آن از احساس خستگی عضلات در راههای هوایی‌تان کم می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده کافئین می‌تواند تا حدودی بر عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم کمک کند. اما یادتان باشد نوشیدن قهوه‌ی زیاد می‌تواند ضربان قلب را بالا ببرد. بهتر است مصرف کافئین‌تان را کنترل کنید تا دچار زیاده روی نشوید.

7. خوردن زنجبیل تازه

خوردن زنجبیل تازه یا افزودن آن به آب جوش به عنوان یک نوشیدنی کمک می‌کند تا از تنگی نفس ناشی از عفونت دستگاه تنفسی کاسته شود. مطالعه‌ای دریافته زنجبیل می‌تواند در مبارزه با ویروس‌های عفونت دستگاه تنفسی مفید باشد.

8. تغییراتی در سبک زندگی

بسته به علت تنگی نفس، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی می‌تواند به بهبود علائم کمک کند.

اگر چاق هستید و اضافه وزن‌تان باعث تنگی نفس‌تان شده، وزن‌تان را کم کنید.
ورزش کنید تا سطح فیتنس‌تان بهتر شود.
در هوای گرم یا در ارتفاع ورزش و فعالیت نکنید.
سیگار نکشید و در معرض دود دست دوم قرار نگیرید.
از آلرژن‌ها و آلاینده‌ها اجتناب کنید.
اگر دلیل تنگی‌ نفس‌تان بیماری خاصی است، درمان را پیگیری و کامل کنید.
درمان خانگی تنگی نفس

دلایل تنگی نفس

برخی از افراد ممکن است بطور ناگهانی یا برای مدت کوتاهی دچار تنگی نفس شوند، عده‌ای دیگر هم ممکن است مکررا آن را تجربه کنند. تنگی نفسی که به طور مرتب روی می‌دهد علتی دارد یا می‌تواند نتیجه‌ی بیماری جدی‌تری باشد. تنگی نفسی که ناگهان روی می‌دهد ممکن است به این معنی باشد که فرد به درمان اورژانسی نیاز دارد.

دلایل شایع تنگی نفس

تنگی نفسی که گهگاه دچارش می‌شوید می‌تواند به دلایل زیر باشد:

داشتن اضافه وزن یا عدم تناسب اندام
سیگار کشیدن
آلرژن‌ها یا آلاینده‌های موجود در هوا
دمای بسیار بالای محیط
تمرین و ورزش سنگین
اضطراب
بیماریهای مزمن

علت تنگی نفس مرتب و مکرر می‌تواند یک بیماری جدی باشد که بر عملکرد قلب و ریه تاثیر می‌گذارد. قلب و ریه کمک می‌کنند تا اکسیژن در سراسر بدن منتشر شده و دی اکسید کربن دفع شود. به همین دلیل بیماریهایی که بر نحوه‌ی عملکرد این اندامهای حساس تاثیر می‌گذارند می‌توانند بر تنفس فرد نیز اثر بگذارند.

آسم
کم خونی
بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)
عملکرد غیرطبیعی قلب
سرطان ریه
بیماریهای ریوی مانند سل یا پلوریزی
بیماریهای حاد

تنگی نفس حاد یا ناگهانی دلایلی می‌تواند داشته باشد که نیازمند اقدام درمانی فوری هستند، شامل:

واکنش شدید آلرژیک
خفگی
نارسایی قلبی
حمله قلبی
گشاد شدن قلب
لخته خون در ریه‌ها
پنومونی (ذات الریه)
مسمومیت یا مونوکسید کربن
وارد شدن جسم خارجی به ریه‌ها
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

بعضی از افراد مرتبا دچار تنگی نفس خفیف می‌شوند و علت آن نیز توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. اگر پزشک دلیل تنگی نفس‌تان را تشخیص داده، بکار بردن یکی از راهکارهایی که در بالا گفته شد ضرری برای‌تان ندارد.

اگر کسی برای اولین بار دچار تنگی نفس شود بدون اینکه علت آن را بداند، باید به پزشک مراجعه کند، چون تنها پزشک می‌تواند علت را تشخیص بدهد. در برخی موارد تنگی نفس نیاز به اقدام فوری دارد:

اگر ناگهان دچار تنگی نفس شدیدی شدید
در قفسه سینه احساس درد یا گرفتگی داشتید.

منبع: برترین  ها 

انتهای  پیام/

درمان‌های خانگی تنگی نفس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
خانمم خونریزی شدید داشت. پیش متخصص زنان رفت قط شده ولی نصف شب نفس کم میاره وگلو بشدت خشگ میشه نشانه چییه وچه داروی مصرف کنه همه ازماش انجامشده
شکریه
۱۴:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
معلومات مفید و ارزنده امیدوارم با عملی نمودن رفع نفس تنگی نجات یابم
محمد
۰۸:۵۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام، من 64 سال دارم از وقتی که پدرم مریض شد و نگرانی فوت ایشان را داشتم، نزدیک صبح حدود ساعت 4 الی 5 نفسم کم میاد و روی معده ام درد شدید پیدا میشه و گاهی عرق میکنم و رنگم هم می پره تو رو بخدا کمکم کنید چندین دکتر هم رفتم گفتند مال اعصابه ولی دکتر اعصاب هم ستی اسکن از مغز گرفت و گفت همه چیز سالمه دکتر قلب هم رفتم چندین بار میگه همه چیز سالمه به نظر شما این مشکل من علتش چی است. با تشکر
ارتا
۰۴:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
من این راه کار که دراز بکشیم و دستمونو بزاریم رو شکم رو رفتم اصلا بد تر میشم ولی به پشت وقتی دراز میکشم کم کم یواش یواش بهبود پیدا میکنم فک کنم شما اشتباه میکنید چند ماهی میشه تنگی نفس و استرس شدید و تپش قلب دارم چندین متخصصم رفتم خوب نشدم
ثریا قدمی
۰۰:۵۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام من ثریا هستم من نفس تنگی شدیدی دارم هر شب از نفس تنگی میمیرمو زتده میشم تا صب بیدل م دلم میخواد بخوابم اما نمیشه حامله هم هستم یک 8ماه داذم دوباره حامله شدم 4تا الان دارم با یکی تو شکمم 5تا 35سالمه تریود هم دارم بنظرتون این درد من از چیه ک شب تا صبح میمیرم شماروخدا یک راحله ی بگید ممنون میشم
حیدر حیدری
۰۲:۱۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
مادرم بعضی وقتا نفسش میگیره و نمیتونه نفس بکشه
سلام من ده سالمه شب ها نفسم میگیره بعضی وقت ها هم خیلی خفیف میگیره انگار دارن جونم رو ازم میگیرن میشه راه نمایی کنید
۰۱:۲۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من سما هستم ده سالمه من شب ها نفسم میگیره و بعضی شب ها خیلی خفیف میگیره انگار دارن جونم رو ازم میگیرن میشه راه نمایی کنید؟
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام‌ منم اینجوری هستم حتما به پزشک مراجعه کنید مخصوصا حالا که کرونا زیاده خودتون به فکر خودتون باشید کسی به درد کسی نمیخوره گذشت زمان مادرا ومادر بزرگا اگه خدای نکرده بخابیم هر کی برا خودش گرفتاری داره پادل هرکی نشستم نالش بیشتره خودم بود الاهی خدا به همه رحم کنه
سمیه
۲۳:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
سلام من سینه و استخون زیر گردنم میسوخت پبش متخصص ریه رفتم گفتن اسم دارم با اینکه دکتر بهم دارو بهتر شدم حالا که قرصام تمام شده دوباره استخون زیر گردنم میسوزه خیلی نگرانم به نطر شما چیکار کنم
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
سلام من توی 13سالگی هستم .من بعضی وقتا راحت نمی تونم نفس بکشم و به اندازه ای که باید نفس نمی کشم .بعضی هز شبا برای اینکه نفس کافی نمی تونم بکشم نصفه شب از خواب پا می شم.من پیش دکتر نرفتم .باید برم ؟میشه راهنماییم کنید.
حسین
۰۰:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام من پارسال کرونا گرفتم ۶۰درصد ریه ام درگیر شد امروز روزه گرفتم ولی چندساعتهذمونده به افطار تنگی نفس داشتم در حدی کهذنمیتونستم صحبت کنم یا در صحبت کردن مشکل داشتم لطفا راهنماییم کنید
سرینا
۱۴:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام من از دیروز بعد از ظهر تنگی نفس دارم و چند بار نفسم قطع شده به زور نفس می کشم و تپش قلب دارم که نبضم همش ضعیف و تند میشه
خیلی ترسیدم و الان نمیدونم چیکار کنم آیا اورژانسیه؟؟؟
شب هم نتونستم بخوابم
ali
۲۳:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام . من ۱۹ سالمه . از حدود ۶ الی ۷ سالگی بخاطر ترس دچار لکنت زبان و تنگی نفس شدم . هنگام صحبت کردن دم و بازدمم هماهنگ نیست و همین ناهماهنگی باعث لکنت زبانم میشه .
میشه راهنمایی کنید که چکاری باید انجام بدم ؟
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام پسرم۶سالشه آسم داره هر کی این متن میبینه خواهش میکنم برا سلامتیش یه صلوات بفرسته
ملیسا
۲۳:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
من برونشیت دارم ریه هام همه عفونت وچرک داره من یه کامل ازچرک خشکن های قوی و آمپول استفاده کردم از وقتی هم آمپول زدم زانو درد شدیدی گرفتم و اصلا بهتر نشدم الان یک ساله این حالت هستم تنگی نفسم هم بیشتر شده لطفا بگید چیکار کنم
للل
۲۱:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
من چند سال پیش مشکل تنفسی داشتم و وقتی دکتر می رفتم جز اینکه
اسپری های مختلفی می داد و فقط مدت کمی با ان خوب بودم و هیچ دارویی نتوانست مرا خوب بکند فقط با رعایت کردن بعضی از چیزها خوب شدم مانند نگاه نداشتن پرنده در خانه و درست نکردن تخم مرغ اب پز در خانه
علی سرابی
۰۶:۵۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام
من هیچیم نیست،هیچ مشکلی هم ندارم!
بنظرتون چیکارکنم؟
خواهش میکنم کمکم کنید
پریا
۲۲:۲۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ سالمه یه ماهه تنگی نفس گرفتم و این منو به ترس میندازه توروخدا راهنمایم کنین نفس عمیق نمیتونم بکشم امروزم نفسم انگار احساس کردم داره قطع میش توروخدا کمکم کنین فقط شبا که میخوام بخوام اینطوری میشم و احساس میکنم خواب میبینم
ابوالفضل
۰۰:۵۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام بعدازغذا هنگام شب نفس تنگی میگیرم
۱۴ساله
اسیدمعده هم هست
Humeyra
۰۱:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بهضی وقت ها برای منم نفس نتگی پیش میات آیا راه مشکلش را میدانید
حسین
۱۹:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
بتول خانم مشکل شما اظطرابی هستش ودر ایام کرونا هم بیشتر شده
بلال
۱۶:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
من سابقه داشتم و الان دارم اسپری استفاده میکنم فقط میخواستم بدونم چرا ریه هام صدا میده خیلی صدا صدایی مثل خس خس کردن
قاسمی
۱۸:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
من الان دوماه هست تنگی نفس دارم سرفه های دارمیزنم باید چکار کنم خوب بشم
خدیجه
۰۳:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
من ۱۷سال هست که نفسم میگیره وراحت بالاو پایین نمییاد به خاطر نفس تنگی دست و پام بی حس میشه و تپش قلب میگیرم خیلی دکتر اعصاب رفتم ولی کمی خوب شدم و دوباره بدتر شدم چون ۱۷ سال پیش ترسیده بودم فکر میکنم از اون باشه خیلی نفس تنگی اذیتم میکنه چیکار باید بکنم شبها هم بیشتر میشه نمیزاره بخوابم همش اب میخورم و میترسم لطفا راهنمای کنین
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام چند روزیه بینی بسته شده کیپ شده و نمیتونم از بینی نفس بکشم و از دهان نفس میکشم علت آن چیست
ناشناس
۰۷:۵۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
من نه سالمه نمیتونم نفس عمیق بکشیم یه کم آب خوردم یه لحظه خوب و بگه همون جوری نمیتونم بخوابم ⁦༎ຶ‿༎ຶ⁩بعدش گل خطمی خوردم خوب و دوباره همون جور دعا میکنم هم شما نفس تنگیتون خیلی خیلی خوب بشه واسه من دعا کنیم ممنونم از بس نمیتونم خوب نفس بکشم گریه میکنم خدایا منو خوب کن
توران محمد زاده
۲۱:۰۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
خاهش میکونم جواب بدین من بر اسره کورونه چند روزه تنگیه نفی دارم
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام من بر اسره کورونا تنگینفس گرفتم باید چیکار بوکونم
بتول
۱۵:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۹ ساله تنگی نفس دارم اصلان نمیتونم نفس عمیق بکشم یا همش خمیاز ب زور میکشم چکار کنم هر دکتری هم لگی رفتم همه میگن اعصابت لطف کنید راهنمایی کنید ممنون
ناشناس
۰۴:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام من قبلا سیگاری بودم و بعد ترک کردن سیگار دچارتنگی نفس شدم باید چیکار کنم آیا؟.....
Ali
۲۳:۲۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام من وقتی که کشتی میگیرم نفس کم میارم چیکار باید کرد
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من 44 سالمه و تنگ نفس مشوم چه کار کنم
ناشناس
۰۳:۰۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من 30 سالمه به سختی نفس میکشم هیچ علایمی هم ندارم جز سرفه چکار کنم
تینا
۰۰:۲۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
عالی بود اثر کرد
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
همش علائم کرونا من دکتر سید علی محمدی هستم
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام من تنگی نفس دارم نمیتونم بخوابم باید چیکار کنم
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام من هفته سی یکم حاملگی هستم و حدود یک ماه میشه تنگی نفس دارم رفتم دکتر اکو و نوار قلب گرفتم مشکل قلبی نداشتم ولی تنگی نفسم بهتر نشد حالا حدود یه هفته هست ک گلو درد سردردم خیلی هم نفس تنگم ن
اصلا نمیتونم بخوابم یا بشینم بنظرتون از علائم حاملگی هست یا کرونا؟؟؟
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
نفس تنگی مکرر دارم تا دهنم را باز نکنم نمی تانم نفس بگیرم در دقیقه چندین بار نفس می گیرم
ارشیا
۲۱:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
من دارم از تنگی نفس میمیرم نمیدونم دیگہ چیکار باید بکنم
Aogo
۲۰:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام چرا تنگی نفس دارم
حمزه
۰۵:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
تنگی نفس و سرفه
مریم
۱۶:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من چند وقته نفس تنگی شدید گرفتم تا خمیازه نکشم درست نمیتونم نفس بکشم در دقیقه 30 تا خمیازه میکشم فکم درد گرفت راهنمایم کنید نفسم بالا نمیاد
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
حالم خرابه نفسام بالا نمیاد
نازنین
۱۳:۵۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
من ۱۰ سالم هست خیلی تنگی نفس شدیدی دارم الان هم دراین موقیت کرونا ادم ترسش میگیره میشه یک راهکار خوب بهم بدیم
سعید
۱۲:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
دولیوان شیر و8عددمیخک راباهم بجوشانیدبعدالک کنیدوهرلیوان شیررابادوقاشق عسل مخلوط کنیدوبنوشید
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام من مدت ۱۰ سال است تنگی نفس دارم درهفته ۴ روز خیلی شدید تر است
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام من یکم تنگی نفس دارم چکار کنم 2 روز گرفتم اصلا سابقه نداشتم
محیا
۲۰:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
تست کرونا بدع
شاهکار
۰۴:۰۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
واقعا عالی بود
سپیده
۲۰:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سلام خوبی خسته نباشی میگم شوهرم تنگی نفس میگیره نفسش به زور بالا میاد باید چکار کنم؟؟
زهرا خادمی
۰۹:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید من دیشب فشار خونم 8 نیم بود الان تنگی نفس دارم وسردرد باید چی کار کنم
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
عالی بود ممنونم ازشما
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
عالییییییی
بهجت دبیر
۱۹:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشی از دیروز کمی نفس تنگی گرفتن بدون هیچ علایمی دل نگران هستم نفسم سخت میاد بالا میشه راهنمای کنید تشکر
فرشته
۲۲:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نفس تنگی دارم وموقع خواب نفسم بند میاد
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
خيلي تاثير داشت ممنونم
ناشناس
۰۲:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
تنگی نفس و بخواب رفتن دست و خاموش روشن شدن برق و ترس. چیست ممنون میشم
ازین
۱۹:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
در مورد تنگی نفس که کاهی بوجود میاد چرا
امیر
۱۴:۴۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید ممنون از راهنمایی های خوبتون
مهسا
۱۸:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام پدر پنجاه ساله ام سه ساله از تنگی نفس رنج میبره و هم چنین پولیپ بینی داره هزار تا ازمایش جورواجور داده ولی کاملا سالمه احساس میکنم هروخ عصبانی و ناراحت میشه تنگی نفس میاد سراغش .دکتر هم رفته اسپری و قرص داده بعد اتمام داروها تنگی نفس دوباره شروع میشه توروخدا بگین چیکار کنیم
آرام
۲۱:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام من چند وقته نفس تنگي دارم چند بارهم به دکتر رفتم چند تا قرص داد واسه يه مدت خوب شدم اما بعد هي تنگي اومد سراغم دکتر گفت علت استرس زياد ولي تو شب قبل خواب هم همين طورم خيلي ميترسم بعضي وقتا انقد ميترسم که اشک درمياد لطفا هرکس مشکل مشابه داشته وحالا خوب شده راهنمايم کنه ممنون ميشم.
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
شاید نارسایی قلبی دارید
Dr mural noorzadada
۱۴:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
وقتیکه هوا گرم‌میشود بسیار‌زیاد نفس‌قیدی پیدا میکنم چزند بار‌میش داکتر رفتم عکس‌بردادی‌کردیم ولی‌شکر مشکل مدیی نداشته خیلی ها به هوای‌گرم اذیت میکنه اصلا" آکسیجن گرفته‌نمیتوانم
زهرا
۲۲:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۹
شما حساسیت دارین و تا پاییز ادامه داره منم همین مشکلو دارم و از اسپری استفاده میکنم و چیزای حساسیت زا نباید بخورین
مهران
۱۵:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
من امروز بطور ناگهان دچار تنگی نفس شدید شدم به هزار تا بدبختی خودمو به بیمارستان رسوندم و یه سرم زدن و قرص فشار زیر زبونی بهم دادن بعدش بهتر شدم
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
عالی
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من از دیروز احساس میکنم خوب نمیتونم نفس بکشم یه بار دیروز یه بارم دیشب اینجوری شدم ولی امروز چندبار اینجوری شدم و چند ثانیه طول میکشه وخوب میشه کسی میتونه راهنمایی کنه دلیلش چیه
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
تنگی نفس دارم و گیجی و چشم دو دو میشود از چیزی
عتیق الله
۱۰:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام ،تنگی نفس من از دود اگزوز ماشین من است،و از وقتی نفس تنگ شودم سیگار را هم ترک کردم ، اما تنگی نفس و سرفه خلط آور پیدا شد. راه درمان خانگی برای رفع مشکل چیست؟ ممنون
Masoud.mrz
۱۵:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز بنظر من تست کرونا بده حتما
علی
۱۸:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام .من بیماری خاصی ندارم فقط اضافه‌وزن و سیگار میکشم یعنی این دو‌چیز نفس تنگی رو‌ایجاد کردند
پری شعبانی
۱۰:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من چند سال نفس تنگی دارم باید چکارکنم
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۲۷ سال دارم مبتلا به اسم هستم زمانی که اسپری تمام میشود برای درمان تنگی نفس چه باید بکنیم
سعید
۲۱:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
باعرض سلام ،من مادرم چند روزی هست دچار تنگیه نفس شده اند،ایشون چند سالی هست که ناراحتی‌های قلبی هم دارن،خواستم اگه امکانش هست راهنماییم کنید تا بتونم به مادرم کمک کنم،سپاس
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
س من بهزی وقتاخفگی دارم چه درازبکشم چه بیدارباشم
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
س من بهزی وقتاخفگی دارم چه درازبکشم چه بیدارباشم
حسینا
۱۱:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
میشه برای من در مورد اینکه چگونه زود تر نفس تنگی را خوب کنیم معلومات بدهید
arashk
۰۳:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
حسین
۱۲:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام منم یگ ماه بشتر میشه تنگی نفس دارم من هر روز بشگاه میرم وه خیلی سنگین ورزش میکنم آیا الان چکار باید کنم که خوب بیشم چند وقت پش که هیچ نمیتانیستم بیخوابم ولی الان که ورزش نمیکنم کمی بهتر شدم آیا چکار کنم ورزش مو کنار بیزاری یعنی دیگر ورزش نکنم ؟؟؟
حمید
۱۰:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .منم وقتی میخوابم یه بینیم باز هست یکی هم بسته.ک احساس خفگی میکنم و از خواب بیدار میشم .مشکل اینجاست که از این پهلو به اون پهلو میشم باز بینی طرف دیگه بسته میشه و حتما با دهنم باید نفس بکشم ک دیگه پنج دقیقه ای درگیرم.و اصلا خواب راحتی ندارم
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اكر يك فرد مبتلا به ويروس كورونا باشد ايا به سينه وي كدام درمان خانكي كمك مي كند؟
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من جوشکار الان یه مدتت هم تنگی نفس پیدا کردم هم بینی وگلوم خشک میشه
ناشناس
۰۳:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام منم دو هفتی می شه دچار تنگنفسی شدم ققط شبها دچار میشم معدم درد می کنه نمی توانم غذا هم بخورم به محز این که شب غذا می خورم اینجوری میشم
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من الان سه ماه بد نفس میکشم چه کنم لطفا من رو راهنمایی کنید
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سعی کنید خوب نفس بکشید
shakila
۰۰:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خیلی پروژه مفیدی بود
نقیب الله رنجبر
۱۲:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
وکیس میتواند برای تنگی؟نفس کمک کند درٱب جوش انداخته تنفس کنیم
ناشناس
۰۴:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من دو هفته تنگی نفس دارم ازی بوی ادکلن. وایتکس و اسپند کلا بو های تند نفسم تنگ میشه دلیلش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید
سمیه
۱۹:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من چند روزه تنگی نفس گرفتم نفس کشیدنم سخت شده به خصوص شبها موقع خواب یا وقتی به حالت خوابیده هستم احساس میکنم یه چیزی تو گلوم گیر کرده اگه میشه بگید دلیل،چی میتونه باشه
یاوری
۰۱:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام پدرم حدود یک ماه پیش یعنی اوایل کرونا گلوش التهاب داشت و ریه هاش عفونت کرده بود رفتن دکتر ولی تنگی نفسشون خوب نشد الان عفونت و التهاب نداره تب نداره و سرفه هم نداره اما به شدت تنگی نفس داره و و گلوش خیلی خشکه و ومیگه ک احساس میکنم ابتدای نای وقسمت ته گلوم یه تیکه سنگ هست اما تب و سرفه خشک نداره بعضی وقتا اینقدر نفسش تنگ میشه ک خودش گلوشو فشار میده که سرفه کنه خواهش میکنم جواب بدین من خیلی استرس دارم
یاوری
۰۱:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام پدرم حدود یک ماه پیش یعنی اوایل کرونا گلوش التهاب داشت و ریه هاش عفونت کرده بود رفتن دکتر ولی تنگی نفسشون خوب نشد الان عفونت و التهاب نداره تب نداره و سرفه هم نداره اما به شدت تنگی نفس داره و و گلوش خیلی خشکه و ومیگه ک احساس میکنم ابتدای نای وقسمت ته گلوم یه تیکه سنگ هست اما تب و سرفه خشک نداره بعضی وقتا اینقدر نفسش تنگ میشه ک خودش گلوشو فشار میده که سرفه کنه خواهش میکنم جواب بدین من خیلی استرس دارم
araf
۲۳:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من بخصوص شبها 2 ساعت قبل خواب شروع به تنگ نفسی میشم با درد قفسه سینه
شاید بخاطر استرس این شرایط بد مريضی کرونا باشه خودم اینجوری حدس میزنم
میشه بگید بخاطر چی میتونه باشه یا راهکار بگی برای درمات
پارمیدا
۱۶:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من بابام یه چند روزه که نفس تنگی داره شبا نفسش بند میاد رفت دکتر بهش دوتا قرص داد الان کاملا خوب شده شما هم بخورید ایشالا حالتون خوب بشه
پروپرانولول و سدالام
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من هم همینطورم لطفا بگو که به کدوم دکتر بردینش و اهل کجایی
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من پدرم
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام من فقط شبها ک دراز میکشم نفسم بند میاد و ب پهلو ک میخوابم یخورده بهتر میشم دلیلش و راه بهبود شدنم رو میشه بزارید لطفا
Sh
۲۳:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه خانم 43 ساله هستم،حدود سه هفته هست گذرا نفس تنگی دارم همراه با دو سه تا سرفه،قبلا گواتر داشتم که عمل کردم برداشتم،قبلا میکروب معده داشتم که قرص رفع شد، برای این تنگی نفس دکتر هم رفتم قرص آلرژی آسم داد تاثیری نداشت،نمیدونم چیکار کنم؟!
محمدحسین
۲۰:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه چند روزی هست نفس عمیق نمیتونم بکشم یعنی بعضی وقتا راحت نفس میکشم ولی دوباره بخوام نفس بکشم نمیشه
نفس عادی که میکشم مشکلی نیست ولی عمق نمیتونم
مرضیه
۱۸:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
والا منم دو سه روزه که حالم همینطوره نفس عمیق نمیتونم بکشم میشه وسی راهنمایی کنه
H.m
۰۵:۲۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
درباره عزیزی که ۲۵ ساله هست و۴روزه تنگی نفس داره . من خانمم همین حالت شما را داشت که دکتر گفته بود میکروب معده داره و دارو داده بود که تعداد زیادی قرص که در هر وعده باید مصرف میکرد مشکل گوارشی پیدا کرد .بلاخره ما متوجه شدیم که نافش افتاده و به حساب یه خانمی نافش رو برداشت و خوب شد . میخوام بگم که عواملی مثل مسمومیت و افتادن ناف رابطه ی مستقیم با تنگی نفس دارد .
H.m
۰۵:۲۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
درباره عزیزی که ۲۵ ساله هست و۴روزه تنگی نفس داره . من خانمم همین حالت شما را داشت که دکتر گفته بود میکروب معده داره و دارو داده بود که تعداد زیادی قرص که در هر وعده باید مصرف میکرد مشکل گوارشی پیدا کرد .بلاخره ما متوجه شدیم که نافش افتاده و به حساب یه خانمی نافش رو برداشت و خوب شد . میخوام بگم که عواملی مثل مسمومیت و افتادن ناف رابطه ی مستقیم با تنگی نفس دارد .
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام ناف افتاد یعنی چی؟کجا باید مراجعه کنیم
فاطمه
۱۶:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام من 25سالمه الان 4روزه تنگی نفس دارم انگار چیزی داخل حلقم گیرگرده گاهی اوقات سرم میسوزه بدنم بی حس میشه اصلانمیتونم چیزی بخورم حالت تهوع دارم رفتم دکتر میگه معدت مشکل داره دارو خوردم اصلا خوب نشدم لطفا راهنماییم کنید
ناشناس
۰۵:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
درباره عزیزی که ۲۵ ساله هست و۴روزه تنگی نفس داره . من خانمم همین حالت شما را داشت که دکتر گفته بود میکروب معده داره و دارو داده بود که تعداد زیادی قرص که در هر وعده باید مصرف میکرد مشکل گوارشی پیدا کرد .بلاخره ما متوجه شدیم که نافش افتاده و به حساب یه خانمی نافش رو برداشت و خوب شد . میخوام بگم که عواملی مثل مسمومیت و افتادن ناف رابطه ی مستقیم با تنگی نفس دارد .
نجیب الله
۱۳:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
تشکر ازمعلومات تان برادر من زیا د وقت میشود تنګی نفس دارام ګاهی زیاد میشود دلیلش را تاهنوز پیدا نکرده ام
Masuod
۱۸:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
با تشکر از اطلاعات مفیدی که گذاشتین
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام من منزلم روضد عفونی کردم حالاحالادچار تنگی نفس شدم چیکار کنم
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
از زد عفونی اینطور شدی
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سلام‌ حتما مواد استفاده شده قوی است ودیر بوی ان رفته وریه شما به ان حساسیت نشان داده
مسیح شریفی
۰۳:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام من هشت روزه تنگی نفس دارم روزای اول بیشتر بود همرا با سر گیجه و بی خسی بدن و دست پامم یخ میزد شبا بیشتر تنگی نفس دارم طوری ک نمیتونم بخابم و نفس عمیق بعد از چهار یا پنج بار تلاش میتونم بکشم و خمیازه خیلی خیلی سخت ک بیشتر وقتا نمیتونم روزای اول دکتر هم رفتم کفتن ک حساسیت ب مواد شوینده هست و یرما خوردگی ولی من خیلی استرس دارم ک علاعم کرونا باشه و اضطراب شدید ک باعث شده خیلی وسواس داشته باشم لطفا ی راه جلوی من بزارید چیکار کنم. اینم بگم ک خیلی مایعات و اب میخورم اسهال شدم این بخاطر مایعات زیاده با علاعم چیزی هست ؟. لطفا راهنمایی کنید خیلی میترسم
رامین پاکزاد
۲۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بخدا کپی منی ....منم چند روزه دقیقا اینجوری شدم احتمالا از استرس کروناس
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
منم همینجورم..راهی پیدا نکردین واسه بهتر شدن؟؟من میترسم برم دکتر بخاطر این بیماری کرونا
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام من نزدیک یک هفته س تنگی نفس خفیفی دارم البته قبلش گلودردداشتم خوددرمانی کردم .الان بهتر نشدم تنگی نفس و سرفه م داره بیشترمیشه چیکارکنم زاهنمایی کنید
پردیس
۰۱:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام ممنون از راهنمایی خوبتون
سوالی داشتم ؛
من هر چند وقت یکبار تنگ نفس میشم به همراه احساس درد در شانه ها و طرف چپم به طوریکه دست چپم بی حس میشه این وضعیت خیلی نگرانم کرده
چی می‌تونه باشه لطفاً راهنمایی بفرمائید
محمد
۲۳:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
به پزشک ,مراجعه کنید تا از نظر قلبی چک شید