سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض «خاص» یک زن در آمریکا به قوانین مهاجرتی ترامپ+ عکس

یک زن در اعتراض به جدا شدن کودکان مهاجر از والدینشان در مرز مکزیک به سبکی خاص از قوانین ضدمهاجرتی دونالد ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، زنی که در اعتراض به جدا شدن کودکان از خانواده‌هایشان در مرز مکزیک در روز استقلال آمریکا از مجسمه آزادی بالا رفته بود، دستگیر شد.

مقامات آمریکایی تلاش کردند وی را متقاعد کنند تا از این مجسمه پایین بیاید؛ با این حال، این زن درخواست پلیس را رد کرد. وی نزدیک به 3 ساعت در بخش پایینی مجسمه آزادی نشست. نام این زن، «تریس پاتریشا اوکومو» اعلام شده است.

یک منبع در پلیس نیویورک در گفتگو با سی ان ان گفت این زن عضوی از یک گروه از معترضان بوده است که اعلام کرده بودند تا زمانی که «تمامی کودکان مهاجر آزاد نشده اند» او نباید از مجسمه آزادی پایین بیاید.

سخنگوی پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری که شب چهارشنبه برگزار شد، گفت نزدیک به 16 افسر پلیس در عملیات امداد و دستگیری این زن شرکت داشته اند.

وی گفت: «در ابتدا، او رفتار دوستانه‌ای با ما نداشت. اما ما صبر کردیم تا بتوانیم با او ارتباط برقرار کنیم و به همین دلیل انجام این عملیات زمان‌بر بود.»

این مقام پلیس افزود: «او به کودکان مهاجر در تگزاس اشاره کرد. تمام بحثی که با او داشتیم درباره همین بود. در ابتدا این زن تهدید کرد ما را به پایین هل دهد و یا نردبان را بیندازد. اما ما در کنار او باقی ماندیم.»

در نهایت، افسران پلیس با طناب و تجهیزات صخره‌نوردی توانستند وی را دستگیر کنند.

جوزف کویین، یکی از سازمان‌دهندگان گروه «قیام و مقاومت» گفت این زن با این گروه ارتباط داشته است. با این حال، کویین در گفتگو با سی ان ان گفت بالا رفتن از مجسمه آزادی از طرف این گروه برنامه‌ریزی نشده بود.

پیش از این، دیگر معترضان پلاکاردی را در بخش پایینی مجسمه آزادی نصب کرده بودند که روی آن نوشته شده بود: «اداره اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا را لغو کنید!» دستکم 7 نفر در جزیره آزادی دستگیر شدند و این محل به روی بازدیدکنندگان بسته شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.