سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳ برابری مراکز مشاوره خانواده در استان مرکزی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ازافزایش ۳ برابری مراکز مشاوره خانواده در این استان خبرداد.

درودگر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در حاشیه نشست با خبرنگاران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: مراکز مشاوره مربوط به خانواده در سال ۹۶ تعداد ۴ مرکز بوده است که این مراکز در سال ۹۷ به ۱۲ مرکز افزایش یافته است.

درودگرافزود: هم اکنون علاوه بر ۴ مرکزی که در اراک وجود دارد در ساوه ۲ مرکز، دلیجان یک مرکز، محلات ۲ مرکز، خمین ۲ مرکز و شازند هم یک مرکز در حال فعالیت هستند.

وی به برنامه‌های فرهنگی مربوط به تحکیم خانواده هم اشاره کرد و افزود: راه اندازی مراکز مشاوره خانواده، آموزش‌های پیش از ازدواج، تربیت مصلحین و حکمین و اجتماعی نمودن مرتکبین جرائم از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

افزایش آمار طلاق در استان مرکزی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به افزایش طلاق در جامعه گفت:در استان مرکزی نسبت طلاق به ازدواج در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ با افزایش روبه رو بوده است.

وی از طراحی سند کاهش طلاق در سال ۹۵ خبر داد و عنوان کرد: سند کاهش طلاق در سال ۹۶ به کلیه دستگاه‌های مربوطه و ادارات استان مرکزی ابلاغ شده است که هدف این سند که وظیفه نظارت بر اجرای آن بر عهده معاونت اجتماعی دادگستری است کاهش طلاق در جامعه و جزیره‌ای عمل نکردن ادارات می‌باشد.

آغاز نصب ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو‌ها در استان مرکزی

وی همچنین در مورد اقدامات انجام شده در مورد خودرو‌های سرقتی که بیشتر مربوط به خودرو پراید و پژو مدل قبل از ۱۳۸۷ است هم گفت: مالکان خودرو می توانند با نسب ردیاب در خودرو‌های خود از سرقت آن جلوگیری کنند که هزینه این ردیاب ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تومان می باشد.

درودگر اظهار کرد: کار اجرایی نسب ردیاب در خودرو‌ها از ابتدای سال ۹۷ شروع شده است که متقاضیان می توانند به نمایندگی‌های مربوطه مراجعه کنند.

کاهش نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان مرکزی

وی همچنین گفت:۵ نقطه از ۳۲ نقطه پر حادثه استان مرکزی در سال ۹۶ برطرف شده است و ۱۰ نقطه دیگر در حال برطرف کردن عیب می باشد و در حال حاضر محور ازنا از پر حادثه‌ترین محور در سطح استان مرکزی می باشد.

تشکیل کارگروه هدایت و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد در استان مرکزی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در پایان با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و مهاجرت روستائیان به شهر تصریح کرد: به دلیل روند افزایش مهاجر پذیری در سکونتگاه‌های غیر رسمی کارگروهی با عنوان هدایت و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد تشکیل شده است که متولیان امر هم باید در این رابطه خوب عمل کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.